وقتی کوخاوی سیبل می شود!

وقتی کوخاوی سیبل می شود!
دوشنبه 13 بهمن 1399 - 15:08

آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در تلاش برای باز کردن راهی به دنیای سیاست و قرار گرفتن در ردیف سیاستمداران ورشکسته ای مثل نتانیاهو، کوهن و گانتز، حرفهایی زد که بزرگتر از دهانش بود.

العالم - در گوشی

رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که خواستار طرح برنامه هایی از سوی این رژیم برای جلوگیری از دستیابی ایران به بمب هسته ای شده است. این اظهارات او را در معرض نکوهش و سرزنش دیگر مقامات رژیم صهیونیستی قرار داد و باعث شد که دهانش را برای همیشه ببندد.

کوخاوی فکر می کرد با این ترفند می تواند مثل خیلی از دیگر مقامات این رژیم، پا به دنیای سیاست گذاشته و به نخست وزیری برسد و خیال می کرد که به محض اینکه زبان به تهدید باز کند، با این حرکت می تواند حساب کار بایدن را قبل از بازگشت به برجام یا کاهش تحریم های ایران به دستش بدهد. اما هیچ کدام از سیاست مداران و نظامیان این رژیم کوچکترین محلی به این اظهارات نگذاشتند و حتی به او حمله کرده و او را محکوم کردند.

یوسی کوهن، رئیس سازمان جاسوسی موساد، آخرین کسی بود که زبان به توبیخ او باز کرد. به گفته روزنامه "یدیعوت آحرونوت" با اشاره به همین موضوع فاش کرد که کوهن با حمله به کوخاوی، خواستار باز نگه داشتن کانالی برای تماس و گفتگو با دولت جدید آمریکا درباره اوضاع ایران شد.

رادیو رسمی رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد که اظهارات کوخاوی بدون اطلاع و هماهنگی قبلی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و بنی گانتز، وزیر جنگ این رژیم بوده و مخاطب وی صرفا افکار عمومی داخل این رژیم بوده است.

مقامات امنیتی و سیاسی این رژیم هم با انتقاد از کوخاوی، اظهارات وی را تحریک دولت جدید آمریکا و بی احترامی به رئیس جمهور این کشور دانستند. همچنین این اظهارات را تلاشی از سوی نتانیاهو برای جلوگیری از بازگشت بایدن به توافق هسته ای با ایران دانستند.

کاملا روشن است که اظهارات کوخاوی به نوعی حرف دل همه رهبران این رژیم بود. زیرا همه آنها آرزوی حمله به ایران را در دل دارند اما به خوبی می دانند که این آرزو دست نیافتنی است لذا تلاش می کنند به هر وسیله ای که شده امریکا را برای این کار تحریک کنند. در حالی که آمریکا هم حتی در زمان زمامداری دیوانه ترین دولت تاریخ خود جرأت این کار را نداشت و همین امر باعث شد که آنها همه با هم کوخاوی را سرزنش کنند و حساب خود را از او جدا کنند.

پربیننده ترین خبرها