واکنش سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل به اظهارات وزیر خارجه آمریکا/ ارزیابی اجرای تعهدات برجامی تهران به واشنگتن مربوط نیست

واکنش سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل به اظهارات وزیر خارجه آمریکا/ ارزیابی اجرای تعهدات برجامی تهران به واشنگتن مربوط نیست
چهارشنبه 15 بهمن 1399 - 07:34

سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آمریکا گفت ایالات متحده خارج از برجام است و ارزیابی اجرای تعهدات ایران هیچ ارتباطی به این کشور ندارد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

علیرضا میریوسفی سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل، در پاسخ به شبکه خبری ان بی سی پس از آنکه آنتونی بلینکن مدعی شد ابتدا ایران باید به تعهدات خود به طور کامل عمل کند و سپس آمریکا ارزیابی خواهد کرد که آیا این تعهدات انجام شده است یا خیر، این مطلب را مطرح کرد.

وی یادآور شد: این ایالات متحده است که از توافق هسته‌ای معروف به برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) خارج شده است اما ایران هنوز عضو برجام است.

رایزن مطبوعاتی نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد ادامه داد: این که ایالات متحده ارزیابی کند که آیا ایران- که ما گفتیم می‌تواند خیلی سریع اقدامات جبرانی خود را معکوس کند- به تعهدات خود عمل کرده یا نه، به ایالات متحده مربوط نیست.

به گزارش ایرنا، میریوسفی با تاکید بر اینکه به جز برنامه هسته‌ای ایران، موارد دیگر بخشی از مذاکرات منتهی به توافق هسته‌ای ۱۳۹۴ نبوده است، تصریح کرد: در نتیجه برنامه دفاع موشکی ما برای مذاکره نیست.

وی درباره بخشی از اظهارات وزیر خارجه آمریکا نسبت به آزادی زندانیان، هم یادآور شد: ایران پیشنهاد کرده است در مورد تبادل زندانیان دو طرف بحث کند.

پربیننده ترین خبرها