تجارت امارات با ثروت غارت شده فلسطین

تجارت امارات با ثروت غارت شده فلسطین
چهارشنبه 15 بهمن 1399 - 16:57

یک رسانه عراقی در گزارشی نوشت که امارات درپی رویکرد سازشکارانه خود و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به تجارت با ثروت غارت شده فلسطین روی آورده است.

العالم ـ امارات

خبرگزاری «العهد نیوز» عراق در گزارش خود خاطرنشان کرده است: برخلاف بسیاری از کشورها و حتی کشورهای اروپایی که تولیدات و کالاهای شهرک های صهیونیستی در فلسطین اشغالی را غیرقانونی می دانند، امارات کار واردات این تولیدات و کالاها را آغاز کرده است.
این گزارش افزود: اقدام امارات در واردات کالاهای شهرک های صهیونیستی در فلسطین اشغالی مغایر با مصوبه شورای امنیت است که شهرک سازی صهیونیستها را نقض قوانین بین المللی می داند.
براساس این گزارش، شورای امنیت در قطعنامه ۲۳۳۴ سال ۲۰۱۶ میلادی خود شهرک سازی رژیم صهیونیستی را نقض آشکار قوانین بین المللی و وجود آنها غیرقانونی دانسته است.
این گزارش درباره جزئیات همکاری اقتصادی امارات و صهیونیست ها برای واردات تولیدات و کالاهای ساخته شده در شهرک های صهیونیستی در کرانه باختری آورده است: رژیم صهیونیستی در هشتم دسامبر سال ۲۰۲۰ میلادی چهار توافقنامه برای صادرات تولیدات شهرک های صهیونیستی به امارات از طریق شرکت اماراتی «فام» امضا کرد.
برپایه این گزارش، امارات نیز متعاقب آن از دهم ماه ژانویه سال ۲۰۲۱ میلادی کار واردات کالاها از شهرک های صهیونیستی را آغاز کرد.
در این گزارش آمده است که انواع مشروبات الکلی، روغن زیتون، عسل و اَرده بارزترین کالاهایی است که امارات آنها را از شهرک های صهیونیستی وارد کرده و به تجارت و داد و ستد با آنها می پردازد.
در گزارش همچنین به موارد مکرر حمایت امارات از شهرک سازی صهیونیست ها اشاره شده و آمده است که شرکت های اماراتی قراردادهایی با شرکت ها و بانک هایی از جمله دو بانک صهیونیستی «لئومی» و «هبوعلیم» بسته اند که به خاطر حمایت از شهرک سازی در فهرست سیاه سازمان ملل قرار دارند.
به گزارش ایرنا، فعالیت های شهرک سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری رود اردن اندکی بعد از پایان جنگ ۱۹۶۷ میلادی آغاز شد و هرسال بر تعداد شهرک ها افزوده می شود.
آمار متفاوتی در طول سالهای اخیر درباره تعداد شهرک ها در کرانه باختری رود اردن منتشر شده است.
براساس برخی آمارها، مجتمع ها و شهرک های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری بین ۳۱۶ تا ۵۱۵ عدد برآورد می شود و آمارهای ژانویه سال ۲۰۱۹ میلادی رژیم صهیونیستی نشان می دهد که بالغ بر ۶۵۰ هزار صهیونیست در آنها به سر می برند.

پربیننده ترین خبرها