عادی سازان ... کودنترین سیاستمداران هستند

عادی سازان ... کودنترین سیاستمداران هستند
پنج‌شنبه 16 بهمن 1399 - 14:40

گفته می شود عادی سازان رابطه با رژیم صهیونیستی با هیجانی که جرادکوشنر صهیونیستی داماد دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا در قالب طرح معامله قرن و تلاش شبانه روزی اش برای فشار بر حاکمان کشورهای عربی برای کشاندن آنان به عادی سازی ذلت بار با رژیمی اشغالگر و غاصب و فاقد هرگونه مشروعیت قانونی  ایجاد کرد، دست به عادی سازی رابطه زدند.

العالمدرگوشی

تبلیغات آمریکا برای عادی سازی به رهبری کوشنر فقط برای حاکمان مزدوری نبود که برای عادی سازی شتافتند بلکه بخش گسترده ای از سیاستمداران، تاجران، دانشگاهیان و حتی دانشجویان را نیز شامل شد و در برخی کشورها مانند عراق نیز نمایندگان امریکا از جمله سفرا و کنسولگری ها در کارگاههای فشرده ای اقدام به شستشوی مغزی بخش گسترده ای از جوانان در داخل سفارت خانه ها و کنسولگری ها کردند.

برخی را نیز برای تغییر دیدگاه‌های فکری و حذف اخلاق عربی و اسلامی و با تشویق های مالی به امریکا اعزام کردند و به تدریج آنان را به خیابانها کشاندند تا خواهان تغییراتی باشند که به نفع آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

اقدامات بیمارگونه امریکا برای عادی سازی به منظور سوء استفاده از وقت برای تسریع در جلب رضایت مردم از اشغالگران اسرائیل هرچند به زور و فشارهای برنامه ریزی شده و به زور، تا مردم، تاریخ خونین و جنایت های این رژیم نامشروع را از زمان پیدایش و رشدش به دست بریتانیا در نیمه قرن پیش و سانسور کردن مفهوم نامشروعیت رژیم صهیونیتسی در فلسطین تا جایگزین حضور نظامی مستقیم اشغالگران بریتانیایی و در مرحله ی بعد امریکا باشد تا بتوانند ثروت کشورهای منطقه را غارت کنند و همینگونه نیز عمل می کنند .

عادی سازی با خواست مردم آزاده در تضاد است

واکنش های مردمی به عادی سازی در سودان و مغرب به شکل تظاهرات و محکوم کردن بود یا محکوم کردنی که به خاطر مشت های اهنین کشورهای دیکتاتوری علنی نشد حاکمانی که به اندازه ای که به قدرت خود اهمیت می دهند به سرنوشت مردم خود توجهی ندارند و برای رضایت بریتانیا و امریکا و اسرائیل با این تصور که این ذلت تا زمان ادامه حکومت این حاکمان ادامه دارد.

حوادث سودان استثنا نیست در خبرها امده در خرطوم پایتخت سودان راه پیمایی ها و تظاهرات اعتراض امیزی در مخالفت با عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی و ادامه دولت انتقالی در قالب عادی سازی بدون مراجعه به مردم سودان تاکنون ادامه دارد.

معترضان به عادی سازی، پرچم رژیم صهیونیستی را در خیابان های پایتخت سوزانده و شعارداده و مخالفت مطلق خود را با عادی سازی و موضع ثابتشان در قبال مساله فلسطین به مرکزیت قدس شریف را اعلام کردند.

معترضان سودانی بر مخالفت قاطع خود با آلوده کردن آسمان کشورشان به پرچم اسرائیل تاکید کرده و بر عزم خود بر ادامه راه پیمایی ها علیه عادی سازی و ادامه اقدامات اعتراض آمیز همزمان با سخن گفتن درباره تلاش دولت انتقالی برای تصویب عادی سازی با این رژیم و سفر هیات هایش به خرطوم و امضای توافق های سیاسی و اقتصادی تاکید کردند علیرغم اینکه قانون سودان هنوز همکاری با رژیم را جرم می داند.

وعده های شیرین

در اینجا تیترهای رسانه های عربی و بازنشر آن در رسانه های خارجی و تشویق رسانه های کشورهای عادی ساز را مرور کنیم. یکی از این عناوین (ترامپ طلوع خاورمیانه جدید را جشن می گیرد) پس از امضای توافق عادی سازی با اسرائیل توسط امارات و بحرین بود و عنوان دیگر (دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا رسما در نوامبر گذشته موافقت خود را با فروش سلاح پیشرفته به کشور امارات عربی به ارزش 23 میلیارد دلار خبر داد)

عنوان سوم نیز (این معامله شامل جنگنده های اف 35 و پهپادهای مسلح است) چهارمین عنوان نیز (توافق بر ایجاد رابطه سودان و اسرائیل، ترامپ خرطوم را از فهرست تروریسم حذف می کند)

گفتنی است آخرین روز دولت ترامپ به ابوظبی از امکان خرید جنگنده های (50 جنگنده اف35) در توافقی دو طرفه پس از موافقت با عادی سازی روابط با اسرائیل در اگوست خبر دادند که دل سپردن به وعده ههای شیرینی که به نفع رژیم صهیونیستی اسرائیل وآمریکا نیست ،ابلهانه است.

آیا وعده ها محقق شد؟

وعده های امریکا به کشورهای عادی ساز که کوشنر و ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بر طبل آن کوبیدند در از بین بردن موانع و دادن بخشش های سیاسی و نظامی استراتژیک به کشورهای عادی ساز همه در حد نوشته هایی بر روی کاغذ باقی ماند واجرایی نشد و بایدن جایگزین وی نیز بر برخی خط بطلان کشید این مساله جدید نیست زیرا سیاست امریکا بر آن استوار است و تکرار می کنیم پذیرفتن وعده های شیرین امریکا، حماقتی سیاسی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا 27 ژانویه گفت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برخی قراردادهای سلاح هم پیمانان آمریکا را موقتا لغو کرده که برخی گزارش ها حاکی است این معاملات ، شامل فروش جنگنده های اف 35 به امارات و قراراد خرید مهمات از سعودی است.

چرا سودان ؟

سرلشکر تامر الشهاوی افسر پیشین اطلاعات جنگی مصر می گوید سودان برای پایان دادن به انزوای تحمیلی 30 ساله به نزدیکی با رژیم صهیونیستی تمایل دارد. سوال این است، آیا این انزوا با عادی سازی پایان خواهد یافت؟ جواب حتما منفی است زیرا مهره های سودان و سایر کشورها مانند مصر سوخته و هیچ فایده ای ندارد و برگ برنده در دست آمریکا و رژیم صهیونیستی است که امروز بر اتیوپی و سد این کشور تکیه دارد .

سیاستمداران سودان تصور می کنند نزدیکی با اشغالگران و آمریکا به درگیری مرزی با اتیوپی پایان می دهد و آن را به مسیر مذاکرات عادلانه درباره سد النهضه سوق می دهد در حالی که فراموش کرده اند اسرائیل شاید از رابطه ی محکمش با اتیوپی سوء استفاده کند و از بحران سد بهترین بهره برداری را کند..

اما ترامپ تلاش کرد سودان و ثروت‌های این کشور را به بانک بین المللی ارجاع دهد و با پیشنهاد سخاوتمندانه ای به خرطوم مبنی بر پایان تحریم ها، گشودن افق های جدید سرمایه گذاری خارجی دراین کشور ، پایان انزوا با جامعه بین الملل با همکاری بانک بین المللی مشروط بر تحقق راهکارهای سیاسی اش یعنی بالابردن شان دیپلماتیک اسرائیل به ویژه عادی سازی خرطوم و تل آویو ، وام هایی با بهره های زیاد به این کشور دهد و آخرین دلار سودان در بانک ها را به بهانه لغو حالت انزوا با جامعه بین الملل، صاحب شود

السيد ابو ايمان

پربیننده ترین خبرها