سفیر ایران در دمشق : تهران در کنار مردم سوریه خواهد ایستاد/ محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به مراکز سوریه

سفیر ایران در دمشق : تهران در کنار مردم سوریه خواهد ایستاد/ محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به مراکز سوریه
يکشنبه 19 بهمن 1399 - 15:10

سفیر ایران در سوریه گفت: ایران در کنار مردم سوریه باقی خواهد ماند و این موضع ثابت تهران است و تا زمان بازگشت ثبات کامل و حاکمیت ملی به آن و استقرار ارتش در تمام مرزهای این کشور در کنار دولت قانونی دمشق خواهد ایستاد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

جواد ترک آبادی روز یکشنبه در مصاحبه اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی «اثر» سوریه افزود: ایران تمام تلاش خود را برای حمایت از مردم سوریه انجام می‌دهد و به رغم اینکه فشارها بر تهران نیز بیشتر از قبل شده است اما همچنان به حمایت خود ادامه می‌دهد.

وی افزود: ما در سوریه و هر مکان دیگر با موضع احترام، حمایت و پشتیبانی از متحدان خود در همه احوال در کنار آن‌ها ایستاده‌ایم.

سفیر ایران در دمشق با بیان اینکه مردم سوریه با اتحاد و بدون دخالت خارجی می‌توانند حرف خود را بزنند، افزود: موضع ما ثابت است و تغییر نخواهد کرد بنابراین ما می‌گوییم رویکرد ما بر اساس احترام متقابل و همکاری در چارچوب منافع مشترک بین دو کشور است.

ترک آبادی در پاسخ به سوالی در مورد عواقب احتمالی فشار رژیم اسرائیل با هدف قرار دادن برخی از مقرهای نظامی متحدان سوریه، تصریح کرد که از نظر تهران هر گونه حمله توسط رژیم صهیونیستی علیه هر یک از متحدان سوریه، حمله به همه است به ویژه اینکه رژیم صهیونیستی با این اقدام ها سعی می‌کند بین ما اختلاف ایجاد کند اما قادر نخواهد بود.

وی اضافه کرد: حمله رژیم صهیونیستی به مراکز سوریه در هر جا که باشد، محکوم است و دولت سوریه بارها این رژیم را محکوم کرده است.

سفیر ایران در سوریه ادامه داد: اما ما اعتقاد داریم که این اقدامات و حملاتی که انجام می‌شود نتیجه عکس دارد و ماهیت نهادهای بین المللی که به حمایت از قوانین بین المللی مباهات می‌کنند اما این حملات را محکوم نمی‌کنند و برای جلوگیری از این حملات ناعادلانه اقدامی انجام نمی‌دهند و موضع گیری نمی‌کنند را افشا می‌کند.

وی افزود: ما این حملات را یک تلاش ناموفق برای اعلام موجودیت رژیم صهیونیستی می‌دانیم .

ترک آبادی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا حملات رژیم اسرائیل باعث تغییر حجم یا شکل حضور ایران در سوریه می‌شود، گفت: ما در هر منطقه‌ای که حضور می‌یابیم به دنبال آن هستیم تا آرزوی کشور متحد را برآورده کنیم و به خواسته‌های آن دولت نگاه می‌کنیم در حالی که بقیه طرف‌ها که در امور کشورهای دیگر دخالت می‌کنند حق ندارند از مواضعی که شایستگی آن را ندارند، دم بزند.

سفیر ایران درباره درخواست ها برای عادی‌سازی روابط سوریه با رژیم اسرائیل، اظهار داشت که سوریه دیدگاه واضحی نسبت به این موضوع دارد و از حقوق خود نسبت به سرزمین هایش که اکنون تحت اشغال رژیم صهیونیستی است دست نخواهد کشید.

وی ادامه داد: موجودیت رژیم صهیونیستی غاصب است و می‌خواهد این منطقه را تقسیم کند و این از نظر تاریخی واضح و در طول تاریخ ثابت شده است که رژیم صهیونیستی یک موجود سرطانی است که می‌خواهد گسترش یابد و اگر مردم منطقه در برابر آن نایستند و آن را درمان نکنند، گسترش می‌یابد.

ترک آبادی در پاسخ به درباره روابط روسیه و ایران اظهار داشت: با روسیه در سوریه همکاری نزدیکی داریم.

پربیننده ترین خبرها