نشست اضطراری وزیران عربی در قاهره؛

کشورهای عربی تنها به بیانیه حمایت از مردم فلسطین بسنده کردند

کشورهای عربی تنها به بیانیه حمایت از مردم فلسطین بسنده کردند
دوشنبه 20 بهمن 1399 - 22:14

نشست اضطراری وزیران امورخارجه کشورهای عربی دوشنبه شب مانند گذشته بدون هیچگونه دستاوردی تنها با ادعای حمایت از ملت فلسطین پایان یافت.

العالم ـ فلسطین اشغالی

در بیانیه پایانی نشست اضطراری وزیران خارجه کشورهای عربی درحالی از فلسطین به عنوان مهم ترین موضوع برای این کشورها یاد شده که تا کنون چند کشور عربی در ماه‌های گذشته روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کرده‌اند.

کشورهای عربی در شرایطی که بیش از هر زمان دیگر با تشتت آراء روبه رو هستند، در بیانیه این نشست ادعا شده که نشست امروز نقطه عطفی برای اقدام مشترک و متحد کشورهای عربی و هماهنگی بیشتر این کشورها خواهد بود.

در این بیانیه همچنین آمده است که اصول فعالیت در خصوص صلح عادلانه و جامع و همبستگی باید برای مقابله با چالش‌ها [میان اعضا] صورت گیرد.

وزیران امورخارجه کشورهای عربی روز دوشنبه برای بررسی اوضاع کنونی منطقه و تازه‌ترین تحولات بین‌المللی در قاهره گردهم آمدند. در این دیدار درباره تحولات منطقه و نحوه تعامل با سیاست‌های دولت جدید آمریکا و فعالیت‌های اتحادیه عرب رایزنی شد.

تا کنون کشورهای امارات، بحرین، سودان و مغرب با نظارت دولت پیشین آمریکا در اقدامی خیانتکارانه به ملت فلسطین، روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی‌سازی کردنده اند که با واکنش گروه های فلسطینی مواجه شده اند.

پربیننده ترین خبرها