گفت‌و‌گوی تلفنی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با همتای آمریکایی

گفت‌و‌گوی تلفنی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با همتای آمریکایی
دوشنبه 20 بهمن 1399 - 22:59

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که با همتای آمریکایی خود درباره ایران و تصمیم اخیر دادگاه لاهه گفت‌و‌گویی تلفنی داشته است.

العالم - فلسطین اشغالی

«گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، شامگاه امروز (دوشنبه)، در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر اعلام کر که با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود گفت‌و‌گویی تلفنی داشته است.

اشکنازی خبر داد که با طرف آمریکایی درباره تصمیم دادگاه لاهه مبنی بر تحقیق در جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطین گفت‌و‌گو کرده و از او به خاطر حمایت واشنگتن از تل‌آویو در این خصوص تشکر کرده است.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در ادامه تصمیم دادگاه بین‌المللی را «اشتباه»‌ و «تبعیض‌آمیز»‌ خواند.

دادگاه کیفری بین‌‌المللی (لاهه)، اخیرا، در اقدامی رأی به صلاحیت خود برای رسیدگی به پرونده اراضی فلسطین اشغالی داد.

رسانه‌ها، جمعه‌شب، به نقل از دادگاه کیفری بین‌المللی گزارش دادند که این دادگاه رأیی صادر کرده که به موجب آن، صلاحیت رسیدگی قضایی به اراضی اشغالی فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ به این دادگاه واگذار می‌شود.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در ادامه اظهاراتش افزود که با بلینکن همچنین درباره «جلوگیری از دست یابی ایران به سلاح هسته‌ای» و آنچه او آن را «فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران» خواند، ‌گفت‌و‌گو کرده است.

این دومین تماس تلفنی دو طرف از زمانی است که بلینکن به عنوان وزیرخارجه آمریکا تعیین شده است.

در ارتباط با تماس نخست‌، رسانه‌های صهیونیستی گزارش داده بودند که دو طرف درباره پاره‌ای از مسائل از جمله روابط دوجانبه، ایران و توافق‌های سازش گفت‌وگو کردند.

پربیننده ترین خبرها