افزایش بهای جهانی نفت به بالاترین سطح در ۱۳ ماه اخیر

افزایش بهای جهانی نفت به بالاترین سطح در ۱۳ ماه اخیر
سه شنبه 21 بهمن 1399 - 09:38

کاهش سطح تولید و خوشبینی درباره آینده بازار، مهمترین عوامل افزایش بهای جهانی طلای سیاه عنوان می‌شود.

العالم - آمریکا

به نقل از رویترز، صبح روز سه‌شنبه بهای جهانی نفت به بالاترین سطح در ۱۳ ماه اخیر رسید. به باور کارشناسان، کاهش دقیق تولید و حاکم شدن خوشبینی درباره افزایش تقاضا عواملی هستند که به صعود بهای جهانی طلای سیاه منجر شده اند.

صبح امروز بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه آوریل با ۲۹ سنت افزایش، معادل ۰.۵ درصد، به ۶۰ دلار و ۸۵ سنت رسید. هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت برای تحویل در ماه مارس نیز با ۲۸ سنت افزایش، معادل ۰.۵ درصد، ۵۸ دلار و ۲۵ سنت معامله شد.

بهای هر دو شاخص نفت به بالاترین سطح از ژانویه ۲۰۲۰ رسیده است. همچنین این افزایش بها در ۷ روز اخیر به شکل پیاپی رخ داده است که از ژانویه ۲۰۱۹ یک رکورد محسوب می‌شود.

تصمیم عربستان سعودی برای افزودن بر سطح کاهش تولیدات خود در ماه‌های فوریه و مارس در کنار کاهش تولیدات اوپک و کشورهای مهم غیر عضو در حال ایجاد تعادل در چرخه تولید و عرضه نفت و تنظیم بازار است. سرمایه‌گذاران همچنین امیدوارند با گسترش استفاده از واکسن‌های کووید-۱۹ در جهان، تقاضا برای نفت سیری صعودی را تجربه کند؛ موضوعی که می‌تواند به افزایش بهای طلای سیاه منجر شود.

پربیننده ترین خبرها