وزیر خارجه ترکیه با امیر کویت دیدار کرد

وزیر خارجه ترکیه با امیر کویت دیدار کرد
سه شنبه 21 بهمن 1399 - 17:12

پس از اعلام وزارت خارجه ترکیه درباره سفر دوره‌ای وزیر خارجه این کشور به چند کشور عربی حاشیه خلیج فارس، منابع خبری گزارش دادند که وزیر خارجه ترکیه با امیر کویت دیدار کرده است.

العالم - ترکیه

صفحه رسمی وزارت خارجه ترکیه در شبکه توئیتر به نقل از چاووش اوغلو نوشت که به فضل میانجیگری کویت، جو مثبتی در منطقه خلیج [فارس] حکم‌فرماست و ما به کویت به خاطر تلاش‌های دیپلماتیک موفق‌شان تبریک می‌گوییم.

وزارت خارجه ترکیه همچنین در توئیتی دیگر نوشت: «ما با شیخ "مشعل الاحمد الجابر الصباح" ولی‌عهد کویت دیدار داشتیم. ما منطقه‌ای توانمند، یکپارچه و باثبات در منطقه خلیج [فارس] می‌خواهیم و همکاری خود را با شورای همکاری خلیج [فارس] ادامه خواهیم داد».

در ادامه این توئیت آمده است:‌ «ما همکاری‌های خود را در زمینه‌های بهداشت و اقتصاد افزایش خواهیم داد».

خبرگزاری ترکیه‌ای «آناتولی»‌ نیز از دیدار امیر کویت با وزیر خارجه ترکیه و همچنین حضور ولی‌عهد کویت در این دیدار خبر داد.

این گزارش در حالی منتشر شده است که روز گذشته وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد، وزیر خارجه این کشور روز سه‌شنبه سفر دوره‌ای را به کویت، عمان و قطر آغاز خواهد کرد.

در بیانیه وزارت خارجه ترکیه ذکر شده بود که سفرهای چاووش اوغلو سه روز به طول خواهد انجامید و او در این سفرها با همتایان خود و همچنین برخی مقامات بلندپایه کشورهای یادشده دیدار خواهد کرد.

وزارت خارجه ترکیه همچنین اعلام کرده بود که مولود چاووش اوغلو با همتایان خود درباره روابط دو جانبه، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد اهتمام مشترک گفت‌و‌گو خواهد کرد و همچنین با بازرگانان ترکیه‌ای در کویت، عمان و قطر دیدار خواهد داشت.

وزیر خارجه ترکیه با امیر کویت

پربیننده ترین خبرها