تعلیق اقامه نماز و برگزاری مناسبات دینی در مساجد بحرین در آستانه سالروز قیام ۱۴ فوریه

تعلیق اقامه نماز و برگزاری مناسبات دینی در مساجد بحرین در آستانه سالروز قیام ۱۴ فوریه
چهارشنبه 22 بهمن 1399 - 03:44

در آستانه دهمین سالروز قیام مردمی ۱۴ فوریه بحرین، رژیم آل خلیفه به بهانه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، اقامه نماز و برگزاری مناسبات دینی و مذهبی در همه مساجد این کشور را به حالت تعلیق درآورده است.

العالم-بحرين

وزارت دادگستری و امور اسلامی بحرین در بیانیه‌ای اعلام کرد که «به توصیه ستاد مبارزه با ویروس کرونا و پس از هماهنگی با اوقاف و در راستای حمایت از نمازگزاران و سالمندان و با توجه به افزایش تعداد موارد ابتلا به ویروس، تصمیم گرفته شد همه نمازها و مناسبات دینی در مساجد متوقف شود».

در ادامه بیانیه آمده است: «این دستورالعمل از روز یکشنبه 11 فوریه سال جاری میلادی به مدت دو هفته اجرایی میشود».

این بیانیه وزارت دادگستری و امور اسلامی بحرین در حالی منتشر میشود که اعتراضات مردم این کشور به مناسبت دهمین سالروز قیام مردمی 14 فوریه، چند روزی است که کماکان ادامه دارد.

بحرینی‌ها با وجود گسترش موج سرکوبگری و خفقانی که رژیم آل خلیفه به وجود آورده است، همچنان بر تحقق اهداف انقلاب مسالمت آمیز خود تاکید دارند.

مردم بحرین 14 فوریه 2011 علیه مصایب و درد و رنج‌هایی قیام کردند که از دهه‌ها پیش آن را به ارث برده بودند، اما با فجیع‌ترین شکل سرکوب و قتل و کشتار مواجه شدند و تاکنون شمار زیادی از شهروندان شهید، زخمی، بازداشت یا مفقود شده‌اند.

تسنيم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها