دوحه: برای بازگرداندن ثبات به منطقه آماده‌ایم

دوحه: برای بازگرداندن ثبات به منطقه آماده‌ایم
چهارشنبه 22 بهمن 1399 - 14:16

وزیر خارجه قطر ضمن بیان اینکه ایران کشور همسایه قطر است و مسائل منطقه بر این کشور بازتاب دارد، گفت که ارتباطات با ایران و آمریکا متوقف نشده و همچنان در جریان است.

العالم - جهان اسلام

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»‌ وزیر خارجه قطر، امروز (چهارشنبه)، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای اسپانیایی خود «آرانچا گونزالس ریا» به موضوع ایران و آمریکا پرداخت.

به گزارش شبکه «الجزیره»،‌ وزیر خارجه قطر در ابتدای اظهارات خود با اشاره به این موضوع که سرمایه‌گذاری‌هایی میان قطر و اسپانیا در جریان است، از اسپانیا بابت سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مرتبط با برگزاری جام جهانی در قطر تشکر کرد.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی در ادامه از نقش اسپانیا در مسائل مختلف منطقه بویژه موضوع فلسطین و موضع ثابت مادرید در قبال راهکار دو دولتی قدردانی کرد.

وزیر خارجه قطر در ادامه اظهاراتش به تهران اشاره کرد و گفت: «ایران کشور همسایه [ما] است و آنچه در منطقه رخ می‌دهد، مستقیما بر ما بازتاب دارد».

شبکه «الجزیره مباشر» نیز با پوشش بخش دیگری از این کنفرانس مطبوعاتی به نقل از وزیر خارجه قطر نوشت: «ارتباطات با طرف آمریکایی و ایرانی متوقف نشده و در جریان است. ایران کشور همسایه و آمریکا هم‌پیمان راهبردی ماست».

وی افزود: «ما برای مشارکت در [روند] بازگردانی مجدد ثبات به منطقه کاملا آماده هستیم».

در مقابل، وزیر خارجه اسپانیا گفت: «درگیری‌های منطقه نیازمند گفت‌و‌گو و بحث است اگر بخواهیم برای این درگیری‌ها راهکاری پیدا کنیم».

این کنفرانس مطبوعاتی در حالی برگزار می‌شود که منابع سعودی روز گذشته از دیدار وزیر خارجه اسپانیا با «فیصل بن فرحان بن عبد‌الله آل سعود» همتای سعودی او و رایزنی دو طرف درباره همکاری‌های دوجانبه و تحولات منطقه خبر داده بودند.

فارس

پربیننده ترین خبرها