مقامات یمن: ایران الگوی منحصر به فرد از کشور مستقل و مقتدر در جهان اسلام است

مقامات یمن: ایران الگوی منحصر به فرد از کشور مستقل و مقتدر در جهان اسلام است
پنج‌شنبه 23 بهمن 1399 - 02:08

رئیس شورای عالی سیاسی یمن پیام تبریکی به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران برای رئیس جمهور کشورمان فرستاد و در همین حال سخنگوی انصار الله، جمهوری اسلامی را الگوی منحصر به فرد از یک کشور مستقل و مقتدر در جهان اسلام توصیف کرد.

العالم-یمن

جنبش انصار الله یمن، جمهوری اسلامی ایران را یک الگوی منحصر به فرد از کشور مستقل و مقتدر در جهان اسلام توصیف کرد.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصار الله در توییتر نوشت: «ما در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به این کشور به خاطر پیشرفت‌هایی که در همه زمینه‌ها داشته است، تبریک می‌گوییم.«

وی افزود: «ایران یک الگوی منحصر به فرد و ممتاز از یک کشور مستقل، قوی و مقتدر در جهان اسلام است».

در همین حال، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن روز چهارشنبه با ارسال پیام تبریکی به «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی کشورمان را تبریک گفت.

در پیام این مقام یمنی ضمن آروزی سلامتی و موفقیت برای دولت و ملت ایران آمده است: «ما به رهبران و ملت ایران، دستاوردهای انقلاب اسلامی را طی ۴۲ سال گذشته در همه ابعاد سیاسی، اقتصادی و نظامی تبریک می‌گوییم».

او مواضع ایران در حمایت از ایجاد صلح در یمن به گونه‌ای که وحدت، امنیت و ثبات این کشور حفظ شود، ستود.

در این پیام آمده است: «دولت، ملت و رهبری یمن مواضع برادرانه جمهوری اسلامی ایران در قبال ملت یمن را ارج می‌نهد و امیدوار است که روابط دو کشور در راستای منافع دو ملت ایران و یمن با توسعه بیشتر همراه باشد».

المشاط گفت: «جمهوری اسلامی ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی که شعار استقلال و مقابله با پروژه آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه را سر داد و به وحدت امت اسلامی و مخالفت با همه اشکال جنگ‌ها و اختلاف بین فرزندان امت اسلامی دعوت کرد، با پیشرفت‌های قابل توجهی همراه بوده است.»

رئیس شورای عالی سیاسی یمن اصول انقلاب اسلامی ایران تمجید کرد و ضمن دعوت به وحدت امت اسلامی گفت: «آمریکا و اسرائیل دشمن مشترک امت اسلامی هستند که باید با اتحاد به مقابله با آن رفت».

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها