رسانه روسی: سفر قالیباف به مسکو تاثیر دراز مدتی بر روابط ایران و روسیه خواهد داشت

رسانه روسی: سفر قالیباف به مسکو تاثیر دراز مدتی بر روابط ایران و روسیه خواهد داشت
جمعه 24 بهمن 1399 - 17:38

روزنامه مسکو تایمز سفر رئیس مجلس شورای اسلامی ایران به مسکو و پیام رهبر معظم انقلاب به پوتین را نشانه جدی بودن اهداف ایران در ارتباط با روسیه خواند.

العالم - اروپا

روزنامه مسکو تایمز چاپ روسیه با اشاره به سفر اخیر «محمد باقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران به مسکو نوشت، اگر چه احتمال کمی دارد که این سفر در عضویت فوری ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا(EAEU)، که ایران مایل به حضور در آن است، تاثیر فوری داشته باشد اما تحلیلگران معتقدند که این سفر مطمئنا تاثیرات بلند مدتی در روابط دوجانبه تهران-مسکو خواهد داشت.

مسکو تایمز افزود: در طول سفر سه روزه قالیباف به روسیه، او با مقامات ارشد روسیه دیدار کرد و هنگام دیدار با «ویچسلاو ولودین» پیام آیت الله سید علی خامنه‌ای رهبر ایران را به «ولادیمیر پوتین» تحویل داد.

در ادامه این گزارش آمده است که دیدار قالیباف از مسکو نشان دهنده روابط نزدیکی است که در آینده میان روسیه و ایران به وجود خواهد آمد.

این روزنامه روسی در ادامه پیام رهبر معظم انقلاب به پوتین را نشانه «جدی بودن اهداف ایران» در ارتباط با روسیه خواند.

محمد باقر قالیباف یک شنبه هفته گذشته در راس یک هیات پارلمانی بلند پایه به روسیه سفر کرده بود.

وی پیش از سفر به روسیه گفت: سفر امروز من به مسکو به دعوت رسمی رئیس مجلس دومای روسیه انجام می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره اهمیت روابط دوجانبه با روسیه تصریح کرد: مقام معظم رهبری همواره تأکید بر روابط راهبردی با کشور روسیه داشته‌اند و با این تأکید مستمر این اولویت برای ما وجود دارد که اولین سفرم به روسیه با توجه به دعوت صورت گرفته باشد.

قالیباف در دیدار با رئیس شورای فدراسیون روسیه نیز با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به پوتین گفته بود: این پیام مهم این مفهوم را در خود دارد که ارتباط دوجانبه ایران و روسیه ارتباطی راهبردی، عمیق و چند ده ساله خواهد بود و توافق‌ها و تصمیم‌ها بین دو کشور براساس توافق‌های 20 و 50 ساله تداوم پیدا کند.

«رجب صفراف» رئیس مرکز روسی مطالعات ایران درباره این سفر به مسکو تایمز گفت: قالیباف یکی از چهره های مهم در سلسله مراتب سیاسی ایران است و ارزیابیهای شخصی وی می‌تواند نتایج گسترده‌ای در توسعه روابط دو طرف داشته باشد.

صفراف با اشاره به هجمه‌های سیاسی علیه سفر قالیباف به روسیه تاکید کرد، سفر قالیباف قطعا یک رویداد مهم بود که می‌تواند انگیزه جدیدی برای توسعه روابط مسکو-تهران باشد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها