نگاه تحسین بر انگیز مستندساز غربی به سرزمین ایران

نگاه تحسین بر انگیز مستندساز غربی به سرزمین ایران
شنبه 25 بهمن 1399 - 18:48

مستندساز سازمان علمی- فرهنگی یونسکو که به ایران سفر کرده بود ضمن به تصویر کشیدن تنوع فرهنگ، قومیت و زیبایی‌های طبیعی کشور در فیلم خود از ایران به عنوان مهد بشریت نام برده است.

العالم ـ ایران ـ فرهنگی

بنابر گزارش شبکه رادیویی فرانس بلو، پیتر لاتزکو در فیلم خود با نام " ایران از بالا " که به زودی از شبکه آرته پخش می شود به معرفی ابعاد مختلف سرزمین ایران در زمینه‌های فرهنگی، تاریخی، ورزشی و معماری در دوره های مختلف پرداخته است.

بر اساس این گزارش ، فیلم پیتر لاتزکو روزهای ۱۵ و ۱۶ فوریه(۲۷ و ۲۸ بهمن) از شبکه «آرته» - که یک شبکه تلویریونی فرانسوی-آلمانی با عمده فعالیت در زمینه فرهنگ و هنر است - پخش خواهد شد.

به گزارش فرانس بلو، این مستند در سه قسمت، غنای باورنکردنی مناظر ایرانی از طریق پرتره‌های زنان و مردان یک کشور در حال تغییر را به تصویر می کشد.

در این مستند، لاتزکو که ۸ هزار کیلومتر مسافت را در مناطق مختلف ایران پیموده است، همچنین مهمان‌نوازی مردان و زنان ایرانی را نشان می دهد.
همچنین تارنمای «اَوآر اَ لیر - Avoir a lire» که به صورت هفتگی به نقد فیلم‌های در حال و آستانه نمایش می‌پردازد، نوشته، ایران از بالا ، چشم انداز دیگری از فرهنگ چند هزار ساله ایران است. لاتزکو ما را با سنت‌هایی ریشه گرفته از دوران پیش و بعد از اسلام نه به عنوان فولکلور تاریخی بلکه میراثی غنی و متنوع از آن جوامع که امروز ایران معاصر را تشکیل داده آشنا می‌کند.این مستند، با نشان دادن ایران دیگری، اعتقادات ما {در خصوص ایران} را به نقد می‌کشد.

به نوشته تارنمای فرانسوی، هدف از ساخت این مجموعه، نمایش دادن چهره‌ای زیبا از ایران معاصر است، کشوری که از سوی برخی به طور ناعادلانه‌ای مورد توجه قرار نگرفته است.

پربیننده ترین خبرها