احتمال ۳۰ سال حبس برای قهرمان آمریکایی المپیکی طرفدار ترامپ

احتمال ۳۰ سال حبس برای قهرمان آمریکایی المپیکی طرفدار ترامپ
شنبه 25 بهمن 1399 - 20:33

شناگر سرشناس آمریکایی که دو مدال طلای المپیک برای کشورش کسب کرده، به خاطر حضور در جمع هواداران دونالد ترامپ رییس جمهور پیشین آمریکا که روز ششم ژانویه وارد کنگره شده بودند تا نگذارند نامزد مورد علاقه شان در انتخاباتی که معتقد بودند تقلب شده شکست بخورد، حالا با ۷ اتهام و احتمال ۳۰ سال حبس روبروست.

العالم ـ آمریکا

کلت کلر شناگر سرشناس آمریکایی، روز ۲۲ ژانویه برای نخستین بار در دادگاهی در واشنگتن دی‌سی، برابر قاضی تفهیم اتهام شد. این شناگر سرشناس آمریکایی که دو مدال طلای المپیک هم کسب کرده، در میان حامیان دونالد ترامپ که در روز ششم ژانویه وارد کنگره شدند، شناسایی شده و اکنون با ۷ اتهام روبروست. او که با ۱۹۰ سانتیمتر قد در میان دیگر هواداران ترامپ به راحتی قابل تفکیک بود، به هنگام ورود به کنگره که به کشته شدن شماری از حامیان ترامپ هم منجر شد، لباس تیم ملی المپیک آمریکا را هم بر تن داشت.

کلر که در ابتدا با سه اتهام از سوی پلیس اف‌بی‌آی و پلیس کنگره روبرو بود، اکنون ۴ اتهام جدید را هم در کارنامه خود دارد اما تاکنون در این باره هیچ اظهارنظر عمومی نکرده است.

ورود آگاهانه به منطقه غیرمجاز، بی‌نظمی و نافرمانی در داخل ساختمان کنگره و هل‌دادن و عقب راندن افسران پلیس، سه اتهام اولیه وی بود، اما اکنون با اتهام‌های جدیدی چون نافرمانی مدنی و اخلال در روند قضایی روبرو شده است که گفته می شود ممکن است در مجموع به ۳۰ سال زندان محکوم شود.

کلت کلر در سال ۲۰۰۸ و در جریان المپیک پکن مدال طلای شنای ۴۰۰ متر آزاد را کسب کرد.

این در حالی است که علاوه محاکمه حامیان ترامپ، هم اکنون روند محاکمه رییس جمهور پیشین آمریکا نیز به خاطر تحریک هوادارانش برای ورود به کنگره در حال برگزاری در سنای آمریکا است.

پربیننده ترین خبرها