فرماندهی عملیات مشترک عراق: امنیت سنجار بر عهده ارتش و پلیس محلی است

فرماندهی عملیات مشترک عراق: امنیت سنجار بر عهده ارتش و پلیس محلی است
يکشنبه 26 بهمن 1399 - 17:00

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق با اشاره به اینکه هیچ گروه مسلحی در سنجار حضور ندارد، گفت که تأمین امنیت این منطقه بر عهده ارتش و پلیس محلی است.

العالم - عراق

سرتیپ «تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق امروز یکشنبه گفت که هیچ گروه مسلحی در سنجار حضور ندارد.

الخفاجی در مصاحبه با خبرگزاری رسمی عراق (واع) تصریح کرد که «مصطفی الکاظمی» فرمانده کل نیروهای مسلح اخیرا دستور داد تا سنجار از گروه‌های مسلح خالی شود.

او افزود: «در سنجار تنها نیروهای ارتش عراق، پلیس محلی و نیروهای امنیت ملی حضور دارند و نیروهای پلیس فدرال نیز در مناطق مرزی و خارج شهر سنجار مستقر هستند».

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق همچنین گفت که سنجار اکنون از هر گونه حزب یا نهاد سیاسی مأمور تأمین امنیت شهر خالی است و تنها نیروهای امنیتی وابسته به دولت فدرال در آن حضور دارند و نیروهای امنیتی بر اساس دستورات فرمانده کل نیروهای مسلح برای تأمین امنیت این منطقه و فراهم کردن زمینه بازگشت آوارگان، عمل می‌کنند.

منطقه سنجار در غرب استان نینوی به مرکزیت شهر موصل، قرار دارد و طی سال‌های گذشته در سایه نبود نیروهای عراقی در این منطقه، پ.ک.ک از این منطقه به عنوان محلی برای فعالیت‌های خود استفاده کرده است.

اخیرا گزارش‌های متعددی در خصوص حمله ترکیه به سنجار و اشغال آن به بهانه مقابله با پ.ک.ک منتشر می‌شود. طی هفته گذشته نیروهای اطلاعات ترکیه (میت) یکی از سرکرده های پ.ک.ک را در منطقه سنجار عراق بازداشت و به داخل ترکیه منتقل کردند. امروز نیز وزارت دفاع ترکیه پس از چهار روز عملیات «پنجه عقاب 2» در استان دهوک در شمال عراق از پایان این عملیات خبر داد.

انتشار اخباری درباره قصد آنکارا برای حمله به سنجار با واکنش شدید جنبش النجباء و «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح در پارلمان عراق همراه شد و آنها خواستار پاسخ قاطع بغداد به این امر شدند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها