تقویت حضور اشغالگران آمریکایی اطراف چاه‌های نفتی سوریه

تقویت حضور اشغالگران آمریکایی اطراف چاه‌های نفتی سوریه
دوشنبه 27 بهمن 1399 - 01:05

نیروهای اشغالگر آمریکایی اقدام به تقویت حضور خود در نزدیکی یکی از میدان‌های بزرگ نفتی سوریه در ریف استان دیرالزور کرده‌اند.

العالم - سوریه

به گزارش خبرگزاری سانا، نیروهای آمریکایی روز یکشنبه کامیون‌های حامل سلاح و تجهیزات پشتیبانی را به پایگاه خود در نزدیکی چاه نفتی «العمر» در ریف استان دیرالزور سوریه وارد کردند.

منابع محلی گفتند که نیروهای اشغالگر آمریکایی تعدادی کامیون را که حامل تسلیحات و تجهیزات پشتیبانی بوده از طریق گذرگاه‌های غیرقانونی با عراق به میدان نفتی واقع در ریف دیرالزور وارد کردند.

این میدان نفتی شامل بزرگترین چاه‌های نفتی در سوریه می‌شود.

خبرگزاری سانا نوشت که هدف از این اقدام، تقویت حضور نیروهای اشغالگر آمریکایی در منطقه الجزیره در ریف دیرالزور است.

خبرگزاری سوریه همچنین به نقل از منابع محلی نوشت که دو بالگرد نیروهای آمریکایی در پایگاه الشدادی در ریف الحسکه فرود آمده و پس از مدت کوتاهی و در حالی که 25 نظامی آمریکایی در این دو بالگرد حضور داشتند به سوی شرق سوریه و مرز با عراق پرواز کردند.

هنگام حضور این دو بالگرد،‌پهپادهای آمریکایی در مناطق اطراف حضور گسترده‌ای داشتند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا بارها گفته بود که هدف از حضور نیروهای این کشور در سوریه، استفاده از چاه‌های نفتی این کشور است این در حالی است که در بحبوحه شیوع ویروس کرونا،‌ واشنگتن تحریم‌های سنگینی را علیه دمشق اعمال کرده است.

خبرگزاری سانا چند روز پیش نیز گزارش داد که نیروهای آمریکایی بر ایجاد یک پایگاه نظامی جدید در منطقه «الیعربیه» در ریف الحسکه شرقی حضور داشته و اقدام به انتقال سلاح و تجهیزات پشتیبانی به این پایگاه کرده‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها