خاجی: کسانی که غیرقانونی آمده‌اند باید سوریه را ترک کنند/ حضور ایران بر اساس خواست دمشق است

خاجی: کسانی که غیرقانونی آمده‌اند باید سوریه را ترک کنند/ حضور ایران بر اساس خواست دمشق است
يکشنبه 26 بهمن 1399 - 17:04

دستیار ارشد وزیر امور خارجه کشورمان با تأکید بر اینکه حضور ایران در سوریه بنا به درخواست رسمی دمشق است، اظهار داشت: کسانی باید خاک آن کشور را ترک کنند که غیرقانونی آمده‌اند.

العالم - ایران

«علی‌اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به خبرگزاری روسی اسپوتنیک گفت: تهران هیچ پیامی برای خروج نیروهای خود از سوریه دریافت نکرده است و ما به‌درخواست دولت سوریه در آنجا حاضر هستیم و این حضور تا زمانی ادامه خواهد یافت که مردم و دولت سوریه تمایل داشته باشند.

معاون ظریف افزود، کسانی که غیرقانونی به سوریه آمده‌اند باید این کشور را ترک کنند و مناطق سوریه باید تحت حاکمیت ملی و دولت سوریه باشد.

خاجی درباره حملات رژیم صهیونیستی علیه نیروهای ایرانی و متحدانش گفت: ماهیت رژیم صهیونیستی از ابتدای تأسیس در منطقه به‌طور طبیعی خصمانه و ظالمانه است و راه و روش آن‌ ضد مردم فلسطین و کشورهای همسایه بوده است.

این دیپلمات کشورمان یادآوری کرد که هدف از حضور نیروهای ایران در سوریه مبارزه با داعش و نهادهای تروریستی است اما اگر رژیم صهیونیستی بخواهد از خطوط قرمز عبور کند، با پاسخ قاطعی روبه‌رو خواهد شد که از اقدامات خود پشیمان می‌شود.

تسنیم

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها