طرح خطرناک آمریکا در مثلث مرزی عراق، سوریه و ترکیه

طرح خطرناک آمریکا در مثلث مرزی عراق، سوریه و ترکیه
دوشنبه 27 بهمن 1399 - 16:07

یک منبع مطلع در سوریه اعلام کرد، نیروهای آمریکایی تجهیزات لجستیکی را از طریق گذرگاه مرزی "سیمالکا" با عراق به منطقه "عین دیوار" در حومه المالکیه- واقع در منتهی الیه شمال شرق سوریه و در مثلث مرزی میان عراق، ترکیه و سوریه- منتقل کرده‌اند.

العالم- سوریه

منبع مذکور در گفت‌وگو با خبرنگار العالم تصریح کرد، تجهیزات توسط دو کاروان منتقل شدند که اولین کاروان متشکل از 30 کامیون و خودروی زرهی و کاروان دوم متشکل از 20 خودروی زرهی بود.

منبع مذکور افزود، نیروهای آمریکایی کمک‌ها را به منطقه‌ای اعزام کردند که ساخت دو پایگاه نظامی جدید در آنجا آغاز شده است یک پایگاه در "عین دیوار" واقع در شمال شرقی شهر المالکیه و دومین پایگاه در حومه منطقه چاه‌های نفتی "رمیلان" در حومه شمال شرقی الحسکه.

این منبع تصریح کرد، مناطقی که در آنجا پایگاه احداث می‌شود از لحاظ جغرافیایی استراتژیک هستند؛ چرا که در مثلث مرزی واقع است و آمریکا پیشتر نیز درصدد احداث پایگاهی بزرگ برای خود در این منطقه بوده به‌ویژه که این منطقه همچنین در نزدیکی ایران و چاه‌های نفتی در این منطقه واقع است. بنابراین در این منطقه علاوه بر پایگاه "حقل العمر" واقع در حومه دیرالزور و پایگاه "الشدادی"، 3 پایگاه دیگر وجود خواهد داشت که می‌توان آنها را تقریبا ضروری برای حضور نیروهای آمریکایی دانست.

پربیننده ترین خبرها