برگزاری رزمایش «امان-21» در دریای مکران با مشارکت آمریکا و روسیه

برگزاری رزمایش «امان-21» در دریای مکران با مشارکت آمریکا و روسیه
دوشنبه 27 بهمن 1399 - 19:30

یک رزمایش دریایی بین‌المللی با مشارکت برخی کشورهای جهان و منطقه در بخش‌هایی از دریای مکران با هدف تامین امنیت تردد دریایی برگزار شد.

العالم - آمریکا/اروپا

رزمایش دریایی «امان-21» با مشارکت چندین کشور از جمله روسیه و آمریکا از روز دوشنبه در بخش‌هایی از دریای مکران آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، فرماندهی این رزمایش اعلام کرد که کشتی‌های نیروی دریایی 10 کشور برای تعامل در زمینه تامین امنیت مناطق تردد و دفع تهدیدات دزدی دریایی، عملیات مشترک آموزشی را در دریا انجام خواهند داد.

بر اساس این گزارش، روسیه با ناوگان دریای سیاه خود که متشکل از ناوچه «دریاسالار گریگوروویچ» با یک بالگرد مستقر در عرشه و کشتی گشتزنی «دیمیتری روگاچف» است در این رزمایش حضور دارد. کشتی‌های نیروی دریایی ایالات متحده ، چین، انگلیس، ژاپن، ترکیه ، پاکستان و سایر کشورها نیز در این رزمایش شرکت می‌کنند.

خبرگزاری تاس از مشارکت 45 کشور از جمله نظامیان کشورهای عضو ناتو ، روسیه ، ایران و اوکراین و برخی ناظران از جمله سوئیس در بخش‌هایی از این رزمایش گسترده خبر داد. بخش رزمایش در بندرگاه این رزمایش روزهای گذشته در بندر کراچی در پاکستان و با تمرین عملیات ضد ترور خاتمه یافت. این رزمایش در 16 فوریه (سه شنبه 28 بهمن) به پایان می‌رسد.

این در حالی است که نیروهای دریایی ایران، روسیه و چین نیز تا چند روز دیگر یک رزمایش برگزار می‌کنند. سفیر روسیه در تهران در گفت‌‌وگو با یکی از رسانه‌های روسی به برگزاری رزمایش سه جانبه دریایی ایران، چین و روسیه در هفته‌های آتی اشاره کرد.

«لوان جاگاریان» سفیر روسیه در تهران در گفت‌‌وگو با شبکه خبری«ریا نووستی» گفت، روسیه ، ایران و چین در اواسط فوریه (اواخر بهمن) یک رزمایش در اقیانوس هند برگزار می‌کنند. به گفته این دیپلمات روس، در این رزمایش، عملیات جستجو و نجات و تامین امنیت تردد دریایی تمرین می‌شود. آخرین رزمایش دریایی این سه کشور دسامبر(آذر) ۲۰۱۹ برگزار شد.

برخی منابع خبری از آغاز رزمایش دریایی مشترک روسیه و ایران از امروز دوشنبه و دو روز جلوتر از موعد مقرر خبر داده‌اند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها