سامانه بی سابقه توفان قطبی آمریکا را در می نوردد/ خطر توفان یخ، ۱۵۰ میلیون آمریکایی را تهدید می کند

سامانه بی سابقه توفان قطبی آمریکا را در می نوردد/ خطر توفان یخ، ۱۵۰ میلیون آمریکایی را تهدید می کند
دوشنبه 27 بهمن 1399 - 19:33

سازمان ملی هواشناسی آمریکا هشدار داد که در چند روز آینده سامانه بی سابقه توفان زمستانی به همراه هوای قطبی که موجب کاهش شدید و غیرعادی دمای هوا خواهد شد، سراسر ایالات متحده را خواهد پیمود که پیش بینی می شود رکورد دمای کمینه را در این کشور بشکند.

العالم ـ آمریکا

به گزارش خبرگزاری فرانس پرس، هوای سرد موجب بارش برف سنگین و توفان یخ شده که به نوبه خود تقاضا برای مصرف برق و قطع جریان برق را به شدت افزایش داده است.

جبهه هوای سرد تاکنون با گذر از کانادا، وارد بیشتر خاک ایالات متحده و حتی بخش هایی از شمال مکزیک شده است و ساکنان این نقاط از چند روز پیش هوای بسیار سرد و یخ زده را احساس می کرده اند، به گونه ای که اکنون حدود نیمی از شهروندان ایالات متحده در گونه ای از هشدار آب و هوای زمستانی زندگی می کنند.

سازمان ملی هواشناسی آمریکا اعلان کرد که بیش از ۱۵۰ میلیون شهروند ایالات متحده با ادامه هوای زمستانی در سراسر کشور، اکنون در شرایط هشدارهای توفان زمستانی، هشدار توفان یخ، آماده باش توفان زمستانی یا توصیه آب و هوایی زمستانی، قرار دارند.

شبکه سی ان ان نیز گزارش داد که دستکم هفت ایالت آمریکا شامل آلاباما، اورگون، اوکلاهما، کانزاس، کنتاکی، و می سی سی پی و تگزاس وضع اضطراری مرتبط با آب و هوا اعلان کرده اند. تنها بخش هایی از جنوب شرقی و جنوب غربی ایالات متحده توانسته اند از سقوط سراسری دمای هوای بگریزند.

کولاک سرما و یخبندان به یخ زدگی سطح بزرگراه ها و جادها و چندین حادثه مرگبار مانند برخورد زنجیره ای بیش از ۱۰۰ خودرو در ایالت تگزاس منجر شده که دستکم ۶ قربانی گرفته است.

با اینکه پیش بینی می شود دمای هوا در بخش های گسترده شناخته شده به سرزمین های جنوبی شامل بخش هایی از تگزاس، اوکلاهما و کانزاس، تا ۲۵ درجه پائین تراز دمای معمولی در این دوره از سال، برسد، اما فلوریدا با بیشینه دمایی بالاتر از حالت عادی در حدود ۲۷ درجه سلسیوس (سانتیگراد)، همچنان گرم ترین بخش ایالات متحده باقی خواهد ماند.

پربیننده ترین خبرها