حملات اسرائیل در حمایت از تروریسم و مزدوران و اشغال سوریه است

حملات اسرائیل در حمایت از تروریسم و مزدوران و اشغال سوریه است
سه شنبه 28 بهمن 1399 - 14:01

وزارت خارجه سوریه نسبت به تبعات خطرناک حملات بی وقفه اسرائیل به سوریه هشدار داد و این رژیم را مسئول آن دانست.

العالم - درگوشی

سوریه به دنبال ادامه حملات اسرائیل به این کشور از جمله حمله اخیر به اطراف دمشق پایتخت سوریه در ساعت یک و 18 دقیقه بامداد دیروز دوشنبه توسط موشک های متجاوزان اسرائیلی به جولان اشغالی سوریه و الجلیل هشدار داد.

گفتنی است وزارت خارجه سوریه با ارسال پیامی به سازمان ملل و شورای امنیت گفت: حملات دنباله دار اسرائیل به این کشور نخواهد توانست شرکای این رژیم و مزدوران تروریستی اش را حمایت و ارتش سوریه را از ادامه مبارزه با تروریسم منصرف کند.

دمشق از شورای امنیت خواست با انجام وظیفه خود، حملات اسرائیل را محکوم و تدابیر دور اندیشانه ای برای جلوگیری از تکرار آن اتخاذ کند.

سیاست های آمریکا ثابت است و با تغییر روسای جمهوری اش تغییر نخواهد کرد.

سیاستمداران مختلف معتقدند جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا سیاست های امریکا در خصوص خاورمیانه به ویژه سوریه را تغییر نخواهد داد .

سیاست امریکا در قبال منطقه ثابت است و از منافع فلسطینیان دور و سنگینی کفه آن متمایل به اشغالگرانی است که فاقد هرگونه مشروعیت بین المللی هستند و ماموریتش نیز رعایت منافع استکباری از جمله آمریکا در منطقه لبریز از نفت ارزان است .

ادامه سریال حملات

هشدار سوریه به رژیم صهیونیستی تاکید دارد که سریال حملات رژیم صهیونیستی با حمایت محافل بین المللی ادامه دارد و اعلام انتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در به رسمیت نشناختن جولان به عنوان خاک اسرائیل فریبکاری است و روش آمریکا در حمایت از متجاوزان اسرائیلی ثابت بوده و از سوی دولت جدید امریکا نیز تغییر نخواهد کرد.

بلینکن گفته بود:" تا زمانی که اسد در قدرت است و ایران در سوریه حضور دارد تهدید امنیتی بزرگی برای اسرائیل وجود دارد از نظر عملی نیز معتقدم تسلط بر جولان در این وضعیت برای اسرائیل دارای اهمیت واقعی است ."

آیا زمان ترامپ پایان یافته ؟

استیو صهیونی خبرنگار متخصص در مسائل آمریکا گفت: سوریه در شرایط فعلی برای دولت جدید امریکا در اولویت قرار ندارد.

وی گفت: نسبت به تصمیم گیری درباره برخورد با بحران سوریه هشدار جدی وجود دارد.

وی افزود: دولت امریکا منتظر انتخابات جدید اسرائیل است و بایدن برای تغییر همه روابط خارجی واشنگتن با فلسطین و تل اویو تلاش خواهد کرد و می خواهد این پیام را به نتانیاهو بدهد که زمان ترامپ تمام شده اما همه می دانند سیاست امریکا با تغییر روسای جمهوری تغییر نخواهد کرد.

سوری ها جنایت های جنگی و انسانی دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا در سوریه را فراموش نخواهند کرد مانند نادیده گرفتن احساسات فلسطینیان زمانی که ترامپ ششم دسامبر 2017 قدس را پایتخت یکپارچه اسرائیل معرفی کرد تصمیمی که اقداماتی در پی داشت هرگونه حاکمیت اتی فلسطین بر آن را بعید می دانست و دستور انتقال سفارت کشورش از تل آویو به قدس اشغالی را صادر کرد که موجب قطع روابط فلسطینیان تا امروز شده است.

ساکنان جولان نیز مانند فلسطینیان به سرزمین خود چنگ زده اند

ساکنان قنیطره و جولان با تصمیم شوم اشغالگران اسرائیلی در الحاق جولان اشغالی سوریه به رژیم صهیونیستی همچنان مخالف هستند و ساکنان قنیطره و جولان سوریه در 39مین سالروز اعتصاب در حولان در 14 فوریه 1982 مخالفت خود را با تصمیم شوم الحاق جولان به رژیم صهیونیستی اعلام کردند و بر وابستگی خود بر کشورشان و ادامه پایبندی به کشور و هویت و ناکام گذاردن همه طرح های یهودی سازی و ادامه مقابله با اقدامات و سیاست های دشمنانه و توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی در حقشان و بر اعتماد به قطعی بودن آزادسازی کامل جولان و حاکمیت ملی سوریه بر آن تاکید کردند.

السيد ابو ايمان

پربیننده ترین خبرها