رنج‌های ناتمام آزاده فلسطینی که پس از 18 سال زندان آزاد شد

رنج‌های ناتمام آزاده فلسطینی که پس از 18 سال زندان آزاد شد
چهارشنبه 29 بهمن 1399 - 13:28

«حسین المسالمه»، آزاده‌ فلسطینی که در هفته جاری، پس از 18 سال از زندان صهیونیست‌ها آزاد شد، به دلیل وضعیت وخیم جسمانی و ابتلا به سرطان در یک بیمارستان صهیونیستی بستری است.

العالم - فلسطین اشغالی

صهیونیست‌ها یک‌شنبه پیش یک اسیر فلسطینی به نام «حسین المسالمه (۳۸ ساله) را که از ۱۹ سالگی زندانی کرده بودند دو سال زودتر، آزاد کردند.

او که ساکنان شهرک «الخضر» در جنوب بیت‌لحم بود، به ۲۰ سال زندان محکوم شده بود. اما دو سال زودتر و در هفته جاری آزاد شد. پس از آزادی مستقیما در بیمارستان صهیونیستی سوروکا بستری شد. صهیونیست‌ها از انتقال او به بیمارستان در دوره‌ای که در زندان النقب بود، تعلل کردند. اما در نهایت مشخص شد که وی به نوع نادری از سرطان خون مبتلا شده و این بیماری در او بسیار پیشرفت کرده است.

«العربی الجدید» در گزارشی به تشریح درد و رنج این آزاده فلسطینی که هر لحظه ممکن است به درجه شهادت برشد، پرداخت و نوشت: کاربران شبکه‌های اجتماعی از دوشنبه‌شب پیش، تصاویر شوکه‌کننده‌ای از «حسین المسالمه» (۳۸ ساله) آزاده فلسطینی که مدتی پیش از زندان رژیم صهیونیستی آزاد شده، منتشر کردند.

این تصاویر بیانگر درد و رنج ۱۸ سال زندان این آزاده فلسطینی است که طی مدت اسارت به بیماری سرطان دچار شد.

به نوشته العربی الجدید، وی زیباترین سالهای عمرش را در زندانهای رژیم صهیونیستی گذارند و تنها دو سال پیش از پایان محکومیتش، در حالی که سرطان همه بدنش را فراگرفته بود، آزاد شد. المسالمه اکنون جای آغوش گرم خانواده در منزلش، در محاصره دیوارهای اتاق مراقبت‌های ویژه در بیمارستان «سوروکا» در شهر «بئرالسبع» در شرایط وخیمی قرار گرفته است.

در این گزارش آمده است: طبق رسم، برای اسرای آزاد شده از بند زندان رژیم صهیونیستی، مراسم جشن و پایکوبی برگزار می‌شد اما برای المسالمه جشنی گرفته نشد زیرا به دلیل اهمال پزشکی عامدانه در زندان‌های اشغالگران، وی بسیار ضعیف شده بود و توان حرکت و حتی سخن گفتن نداشت و هر لحظه این نگرانی وجود داشت که شهید شود. خانواده‌اش چگونه می‌توانستند برای او جشنی بگیرند.

در نوامبر ۲۰۰۲؛ اشغالگران المسالمه را در سن ۱۹ سالگی اسیر کردند. پدرش «محمد» در این‌باره به العربی الجدید گفت: حسین بسیار باهوش بود اما درسش را ادامه نداد زیرا می‌خواست برای کار به من در تجارت آرد، ملحق شود. در آن زمان من تاجر بزرگی بودند اما امروز چیزی در منزل ندارم. بازداشت حسین، پشتم را شکست و پس از زندانی شدنش، دیگر قادر به فکر کردن نبودم و کارم و همه دارایی‌ام را از دست دادم.

برادر کوچکتر او به نام حسن همواره با او بود چه در بازی در کوچه و پس‌کوچه‌ها، چه در خانه و کار با پدر. آنها تصمیم گرفته بودند که با هم در یک روز ازدواج کنند اما آزادی حسین بسیار طول کشید و از وی خواست که منتظرش نمایند. حسن می‌گوید که هیچ وقت از برادرش جدا نبود و همیشه در همه حال با او بود تا اینکه یک شب اشغالگران به منزل آنها حمله می‌کنند و حسین را به اسارت می‌گیرند و وی 12 سال برادرش را ندید.

بر اساس این گزارش، اشغالگران طی ۱۸ سال اسارت حسین، به هفت برادر از هشت برادر و دو خواهر او اجازه ملاقات حتی برای یک مرتبه در زندان را ندادند و حسن تنها کسی بود که پس از ۱۲ سال او را ملاقات کرد و ۶ سال اخیر، او نیز از این امر محروم بود.

این چند روز، همان‌طور که فلسطینی‌ها تصاویر حسین را در بیمارستان مشاهده کردند، برادران و خواهرانش نیز از همین طریق از وضعیت او باخبر شدند و از ملاقات با برادرشان محرومند زیرا ورود به بیمارستان سوروکا در داخل اراضی ۱۹۴۸ فلسطین اشغالی نیازمند مجوز است و گویا این امری پیچیده است که مقامات اشغالگر در حال بررسی آن هستند.

«خلیل» یکی دیگر از برادران حسین می‌گوید که مادرش «سهیله»، با حسین پس از صدور حکم آزادیش ملاقات کرده و طی هفت دقیقه ملاقاتی که با او داشته به شدت از دیدن وضعیت جسمی پسرش شوکه شده است.

پدر حسین نیز از اینکه پسرش که مبتلا به سرطان خون است، از بیمارستان سوروکا به بیمارستانهای فلسطینی که از نظر امکانات قابل مقایسه با این بیمارستان نیستند، ابراز نگرانی می‌کند و می‌گوید: من مشکلی با انتقال پسرم به یکی از بیمارستانهای کرانه باختری ندارم اگر واقعا همان مراقبت‌ها از وی انجام شود و شرایط درمانی مناسبی برای او مهیا شود. یکی از برادران حسین نیز گفت که در حال تلاش برای انتقال او به بیمارستان «هداسا» در قدس اشغالی است.

خبرگزاری فلسطینی «معا»، امروز (چهارشنبه) از تماس تلفنی «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با این آزاده فلسطینی و آرزوی شفای عاجل برای او و آزادی تمامی اسرا خبر داد و نوشت که عباس به مسئولان ذی‌ربط دستور داده تا هر آن‌چه که برای درمان حسین المسالمه، لازم است، فراهم کنند.

هنوز صدها فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی از انواع بیماری‌های مزمن رنج می‌برند و همواره خبرهایی از ابتلای آنها به سرطان و اهمال پزشکی عامدانه در حق آنها منتشر می‌شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها