دستگیری 19 داعشی در قفقاز از سوی نیروهای امنیتی روسیه

دستگیری 19 داعشی در قفقاز از سوی نیروهای امنیتی روسیه
چهارشنبه 29 بهمن 1399 - 21:47

سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد 19 تروریست مرتبط با داعش را که قصد حملات انتحاری در شمال قفقاز داشتند، دستگیر کرده است.

العالم - اروپا

سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) چهارشنبه اعلام کرد که ۱۹ مظنون همکاری با داعش را که قصد حمله به شمال قفقاز داشتند، دستگیر کرده است.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «دویچه وله» سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد که در عملیات تفحص خود از محل اختفای این افراد کمربند انتحار، بمب‌های دست‌ساز و سلاح‌های خودکار کشف و ضبط کرده است.

این مرکز امنیتی روسیه در بیانیه خود افزود که این افراد علاوه بر گسترش تبلیغات ایدئولوژیک و جذب اعضای جدید، در صدد برنامه‌ریزی برای اقدامات تروریستی در شمال قفقاز بودند. وابستگان به گروه تروریستی داعش در مناطق «روستو»، «کراسنودار» و «کراچایا-چرکسیا» و همچنین کریمه مستقر بودند.

روسیه بارها مورد هدف حملات اعضای داعش قرار گرفته است، از جمله در «سن پترزبورگ» سال ۲۰۱۷ و طی حمله به قطار در مترو که از جمله این موارد بود. در قفقاز شمالی نیز در سال‌های اخیر تروریست‌های داعش حملات مشابهی انجام داده‌اند.

علی‌رغم تضعیف مواضع داعش در سوریه و عراق در ۶ سال گذشته اما این گروه همچنان به جذب نیرو از کشورهای آسیای مرکزی ادامه می‌دهد و هواداران این گروه همچنان در این منطقه تحرکات خود را افزایش می‌دهند. این روند با وخامت اوضاع عمومی اقتصادی و حاشیه‌نشینی تدریجی در کشورهای آسیای مرکزی که بخشی از آن به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و تبعات اقتصادی آن است، تقویت می‌شود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها