"العربیه" سعودی از نبش قبر زباله‌دان تاریخ چه هدفی را دنبال می‌کند؟

پنج‌شنبه 30 بهمن 1399 - 17:29

شبکه تلویزیونی سعودی "العربیه" پس از مصاحبه اختصاصی‌اش با دختر دیکتاتور معدوم عراق، بسیاری از عراقی‌ها را ناراحت کرده و به ستوه آورده است.

العالم- درگوشی

عراقی‌ها از طریق برگزاری تظاهرات‌ در برخی شهرهای این کشور، مصاحبه این شبکه تلویزیونی فتنه‌‌جو با "رغد صدام" را محکوم و رد کرده‌اند. رژیم سعودی و کشورهای دنباله‌رو آن درصدد زیباسازی وجهه رغد صدام و خاندان و طرفدارانش هستند که با کشتار گسترده عراقی‌ها و ارتکاب جنایت‌های سنگین، سیاه و لکه‌دار شده است.

مصاحبه‌های مفصل ماهواره‌ای

مصاحبه‌های مفصل ماهواره‌ای که شبکه تلویزیونی العربیه از طریق تفتیش و جست‌وجو در زباله‌دان تاریخ انجام می‌دهد هیچ دستاوردی جز ضرر و خواری برای این شبکه و رژیم‌هایی همچون سعودی و دیگر شیخ‌نشین‌های خلیج‌فارس که از آن حمایت مالی می‌کنند، نخواهد داشت.

العربیه سعودی فقط با کسانی‌که به دلیل سابقه و کارنامه سیاه و خونین‌شان طرد و منفور هستند مانند رغد صدام، مصاحبه و دیدار نمی‌کند بلکه حتی مصاحبه‌هایی را با سیاسیون شکست‌خورده آمریکایی مانند "جان بولتون" مشاور اسبق امنیت ملی که به زباله‌دان تاریخ پرت شده‌اند، انجام می‌دهد.

بولتون که طی اظهاراتی "وعده داده بود حکومت ایران در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ساقط می‌شود"، خود به زباله‌دان انداخته شد در حالیکه ایران چهل و دومین سالگرد پیروزی‌اش را جشن گرفت و با غرور و افتخار وارد چهل و سومین سال این انقلاب شده است. "دونالد ترامپ" رئیس‌جمهور سابق آمریکا دهم سپتامبر 2020 در توییتی اعلام کرد که جان بولتون، مشاور امنیت ملی خود را اخراج کرد. ترامپ تصریح کرده بود که با بسیاری از پیشنهادات بولتون به شدت مخالفت بوده و عده‌ای در کابینه او هم همین موضع را داشته‌اند. اینگونه برکنار شدن نشان می‌دهد که این مشاور کارتونی به مرحله‌‌ی شکست و سرخوردگی سیاسی رسیده است.

با تامل در مصاحبه العربیه با رغد می‌توان گفت که رغد در این مصاحبه حمایت مالی کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس از جنگ رژیم صدام علیه ایران را فاش کرد. اما واقعیت آن است که رغد چیز جدیدی را رو نکرده بلکه دسیسه‌ها و توطئه‌هایی را که زمان و جنگ‌های سریالی در منطقه آنها را با لایه‌هایی از "غبار" جنگ‌ها پوشانده بود، فاش کرد؛ از جمله جنگ صدام علیه کویت سپس لشکرکشی آمریکا و کشورهای عضو ائتلاف آمریکایی مدعی مبارزه با داعش به عراق.

مدح و ثنایی که شبیه توهین و سرزنش است...

رغد صدام در بخشی از این مصاحبه(در لغزشی که ناشی از بی‌بهره بودن از علم سیاسی او است) به کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس اشاره کرد که از پدرش طی جنگ علیه ایران حمایت مالی کردند. رغد صدام گفت: "کشورهای خلیج‌فارس از این جنگ حمایت مالی می‌کردند و حامی عراق طی آن 8 سال بودند." این اعتراف علنی به مثابه تودهنی بزرگ به کسانی است که ادعا می‌کردند صدام به تنهایی این جنگ را فرماندهی می‌کرد و هیچ طرفی از او حمایت نمی‌کرد.

رغد صدام در مصاحبه اخیرش با العربیه به کمک‌های مالی رژیم سعودی و برخی کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس در جنگ‌افروزی رژیم صدام معدوم اشاره که با تحریک و تشویق ائتلاف صهیونیستی- آمریکایی در صدد براندازی جمهوری اسلامی ایران بود. این اظهارات به تنهایی سندی موثق برای محکومیت رژیم‌های حامی جنگ صدام علیه نظام جمهوری اسلامی است که هم اکنون نیز در حال توطئه‌چینی علیه تهران هستند.

رژیم سعودی و برخی شیخ‌نشین‌های خلیج‌فارس از صدام که دست به جنایات گسترده‌ای در عراق و منطقه می‌زد، حمایت‌های مالی گزافی می‌کردند به گونه‌ای که صدام با غرور و فخرفروشی ادعا می‌کرد که طی 3 روز تا تهران، پایتخت ایران پیشروی خواهد کرد.!!

این رژیم‌های مرتجع عربی چک‌های میلیاردها دلاری را برای تجهیز زرادخانه‌های تسلیحاتی صدام پرداخت می‌کردند به این امید که نظام جمهوری اسلامی را سرنگون می‌کند. در نهایت، صدام و آمریکا و اسرائیل و دیگر دیکتاتورهای عربی در تحقق این رویا شکست خوردند.

نتیجه‌گیری

این مصاحبه العربیه با دختر دیکتاتور معدوم عراق هیچ دستاورد و منفعتی برای آن ندارد و فقط می‌توانیم بگوییم که میزبانی تلویزیون العربیه از دشمنان ایران و دشمنان ملت‌های منطقه‌ای دست و پا زدن رژیم سعودی جهت مشارکت در هرگونه مذاکرات درباره آینده برنامه هسته‌ای مسالمت‌آمیز ایران است به‌ویژه اینکه پروژه و توطئه‌های این رژیم و نیز پروژه‌های لابی اسرائیل و حامیانش در محافل سیاسی آمریکا- از جمله جان بولتون- علیه ایران شکست خورده است.

چنین مصاحبه‌هایی از سوی رسانه‌های زهرگستر و کینه‌تور همچنین تلاشی دیرهنگام برای انتقام از ایران و محور مقاومت تلقی می‌شود.

سید ابو ایمان

پربیننده ترین خبرها