انصارالله: میان داعش و ائتلاف متجاوز سعودی پیوندی ارگانیک وجود دارد

انصارالله: میان داعش و ائتلاف متجاوز سعودی پیوندی ارگانیک وجود دارد
پنج‌شنبه 30 بهمن 1399 - 21:09

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن به اعلام رسمی مشارکت گروه تروریستی داعش در نبرد مأرب واکنش نشان داد.

العالم- یمن

به گزارش العالم، در واکنش به اعلام رسمی گروه تروریستی داعش درباره مشارکتش در نبرد مأرب، دفتر سیاسی جنبش انصارالله طی بیانیه‌ای، اعلام کرد: "آنچه که ما درباره مواضع جامعه جهانی درباره تحولات مارب می‌شنویم مذموم و نکوهیده است و ما چنین اظهاراتی را سرپوش بین‌المللی برای تداوم تجاوز، محاصره و حمایت نظامی از گروه‌های تروریستی تکفیری که دوشادوش اشغالگران و متجاوزان می‌جنگند، ارزیابی می‌کنیم."

دفتر سیاسی جنبش انصارالله تأکید کرد: "بیانیه داعش درباره مشارکتش با ائتلاف متجاوز در نبردهای مارب نشانگر میزان پیوند ارگانیک این ائتلاف جنایتکار و داعش جنایتکار است".

در این بیانیه آمده است: "ما ائتلاف متجاوزِ داعشی را مسئول کامل جنایت‌هایی می‌دانیم که علیه اهالی مارب مرتکب شدند و می‌شوند. ملت یمن هرگز دست‌بسته نمی‌نشیند و حق و مشروعیت خود را برای ادامه نبرد آزادی ملی و مقابله با ائتلاف میان مجرمان و قاتلانی که طرح و نقشه‌ای جز غرق کردن یمن در هرج و مرج و مداخلات خارجی ندارند، محفوظ می دارد."

گروه تروریستی داعش، روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای این گروه تروریستی عملیاتی را علیه مواضع انصارالله در جبهه "الکساره" آغاز کرده و تعدادی از نیروهای این جنبش را شهید و یا مجروح کرده‌اند.

پیشتر نیز برخی رسانه‌ها گزارش داده بودند که تعدادی از رهبران داعش و القاعده برای مقابله با رزمندگان انصارالله به مارب رفته‌اند.

این درگیری ها از چند روز پیش همزمان با تسلط نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی وابسته به انصارالله بر پایگاه نظامی ائتلاف سعودی "کوفل" در صراوح آغاز شده است.

پیش از این، "مارک لوکاک" هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد خواستار کاهش تنش‌ها در استان مأرب واقع در غرب یمن شده و گفته بود: "هرگونه اقدام نظامی در مأرب پیامدهای انسانی غیر قابل تصوری خواهد داشت و باعث آوارگی صدها هزار نفر می‌شود."

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها