رویکرد متناقض ناتو  در برابر "داعش" در عراق و سوریه!

رویکرد متناقض ناتو  در برابر
جمعه 1 اسفند 1399 - 10:11

در حالی که "ینس استولتنبرگ"، دبیر کل ناتو دیروز پنج شنبه اعلام کرد که ناتو تصمیم گرفته است تعداد نیروهای خود را در عراق 8 برابر افزایش دهد، ارتش سوریه روز قبل از آن یعنی عصر چهارشنبه از کشف انبار بزرگ سلاح های "داعش" با چندین تن سلاح از ناتو در شرق حمص خبر داد.

العالم - کشکول

نماینده نیروهای مسلح روسیه در سوریه روز چهارشنبه گفته بود که به لطف فعالیت های تحقیقاتی و تجسسی نیروهای سوریه با پشتیبانی پهپادهای روسی درمناطق صحرایی در شرق استان حمص، انبار بزرگی از سلاح کشف شد که تروریست های داعش از آن برای فعالیت های تروریستی در استان های حمص و دیر الزور استفاده می کردند.

وی خاطرنشان کرد که حدود 36 قبضه سلاح خودکار سبک و مسلسل و 7 دستگاه مسلسل سنگین و یه قبضه آرپی جی با 28 گلوله و یک سامانه موشک های ضد تانک و 87 مین و بمب و نزدیک به 40 کیلوگرم مواد منفجره و بیش از 22 هزار فشنگ جنگی در این انبار کشف شد که برخی از آنها ساخت کشورهای عضو ناتو بودند.

در حالی که این شواهد پرده از حمایت کشورهای غربی از "داعش" در سوریه به خصوص در منطقه بادیه – که تقریبا هر روز صحنه درگری بین ارتش سوریه و نیروهای مردمی در یک سو با تروریست های داعشی در سوی دیگر است –برمی دارد، ناتو به بهانه مبارزه با "داعش" و به درخواست آمریکا قصد دارد تعداد نیروهای خود را در منطقه 8 برابر کند.

"ینس استولتنبرگ"، دبیر کل ناتو در گفتگوی مطبوعاتی در پایان دومین روز از نشست وزاری دفاع ناتو در بروکسل گفت که ناتو قصد دارد تعداد نیروهای خود را در عراق از 500 نفر به 4هزار نفر افزایش دهد.

وی گفت: "امروز درباره طرح افزایش و توسعه مأموریت آموزشی ناتو برای پشتیبانی نیروهای عراقی صحبت کردیم. ما می خواهیم مطمئن شویم که داعش دیگر برنمی گردد".

آیا ناتو در سوریه از "داعش" در حمله به ارتش سوریه و هم پیمانانش حمایت می کند اما در عراق با آن می جنگد، یا اینکه می کوشد با اطمینان از بقای این گروه تروریستی و جلوگیری از نابودی آن، بهانه ای برای ادامه حضور در عراق پیدا کند؟

آیا ناتو تصور می کند عراقی ها فراموش می کنند که چگونه در سال 2014 زمانی که "داعش" به دروازه های بغداد رسیده بود، همین کشورها و آمریکا تقاضای کمک عراقی ها را رد کرده و آنها را تنها گذاشتند و حتی آمریکا که با عراق توافق دفاعی و کمک تسلیحاتی امضا کرده بود در پاسخ به تقاضای کمک تسلیحاتی این کشور گفتند که این سلاح به دست شما می رسد اما در 2014 بلکه در 2020.!

مؤمن دو بار از یک سوراخ گزیده نمی شود. دوره "داعش" به پایان رسیده است و آمریکا و ناتو باید بدانند که نمی توانند، پیکر بی جان این گروه تروریستی – که با اقتدار مقاومت و رزمندگان در سوریه از پا درآمده است - را دوباره زنده کنند.

پربیننده ترین خبرها