چشم طمع امارات به انتخابات فلسطین

چشم طمع امارات به انتخابات فلسطین
جمعه 1 اسفند 1399 - 13:57

امارات متحده عربی از هم‌اکنون برای تأثیرگذاری بر انتخابات فلسطین تلاش می‌کند و سعی دارد با تزریق پول، افراد همسو با خود را به شورای قانون‌گذاری فلسطین وارد کند.

العالم - آسیا

مؤسسه بین‌المللی «القدس» در بیانیه‌ای از تلاش‌های امارات متحده عربی برای تأثیرگذاری بر انتخابات شورای قانون‌گذاری فلسطین و تغییر شرایط بیت‌المقدس به نفع رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد.

به نوشته عربی۲۱، در این بیانیه آمده است که نخبگان فلسطینی در قدس اشغالی می‌گویند که امارات تلاش می‌کند با سوءاستفاده از کم‌کاری تشکیلات خودگردان در خصوص بیت‌المقدس و به حاشیه رفتن این شهر در نزد مقامات رام‌الله، لیستی به نام «اول قدس» تشکیل دهد و به فلسطینی‌ها بگوید که در خصوص قدس یک مرجع واحد تصمیم‌گیری نیاز است و لیست مذکور را به عنوان تنها مرجع ذی‌صلاح برای تصمیم‌گیری در خصوص بیت‌المقدس معرفی کند.

بنابراین گزارش، «سری نسیبه» رئیس سابق دانشگاه فلسطینی قدس به نمایندگی از امارات مسئول تشکیل این لیست شده است. سری نسیبه کسی است که در تابستان ۲۰۰۲ در تفاهمنامه‌ای با «الشین بیت» رئیس سازمان امنیت رژیم صهیونیستی، بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت مشترک این رژیم و فلسطین به رسمیت شناخت.

«سری نسیبه» در دسامبر ۲۰۱۸ شورای توسعه اقتصادی قدس را تشکیل داد و ۱۲ میلیون دلار از امارات پول دریافت کرد. کمکی که تبعیت وی و نهادهای فلسطینی بیت المقدس از ابوظبی را تضمین می‌کرد.

مؤسسه بین المللی «القدس» در ادامه بیانیه خود تأکید کرد که کمک‌های مالی امارات مجانی نیست، بلکه با امضای توافق سازش موسوم به «توافق ابراهیم» مشخص شد که اماراتی‌ها به دنبال تثبیت حضور صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی هستند.

امارات متحده عربی روز چهارشنبه نیز ۲۰ هزار دوز واکسن کرونا به منطقه غزه ارسال کرد. منطقه‌ای که تحت کنترل جنبش حماس است و احتمال پیروزی این جنبش در این انتخابات، همانند انتخابات قبلی بسیار زیاد است.

«محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اواخر دی‌ماه گذشته، موعد برگزاری انتخابات پارلمانی، ریاستی و شورای ملی را تعیین کرد و طی حکمی، اعلام شد که انتخابات پارلمانی در تاریخ ۲۲ ماه مه ۲۰۲۱ (یکم خرداد ۱۴۰۰)، انتخابات ریاستی ۳۱ جولای ( ۹ مرداد ۱۴۰۰) و شورای ملی ۳۱ آگوست (۹ شهریور) برگزار خواهد شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها