ازسرگیری فعالیت پالایشگاه‌های آمریکا چندین هفته زمان لازم دارد

ازسرگیری فعالیت پالایشگاه‌های آمریکا چندین هفته زمان لازم دارد
شنبه 2 اسفند 1399 - 11:51

خبرگزاری رویترز با اشاره به توفان زمستانی در آمریکا نوشت: از سرگیری فعالیت پالایشگاه‌های نفت که به دلیل قطعی برق، کمبود گازطبیعی و آب تعطیل شده‌اند، چندین هفته به طول می‌انجامد.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش خبرگزاری انگلیسی رویترز، کارشناسان صنعت آمریکا دیروز (جمعه) گفتند، پالایشگاه های نفت تگزاس که به دلیل توفان زمستانی به تعطیلی کشیده شده ، ممکن است چندین هفته طول بکشد تا فعالیت عادی خود را آغاز کنند و همین امر سبب افزایش بهای سوخت در آمریکا می شود.

رویترز نوشت: نزدیک به یک - پنجم پالایش نفت در این هفته به دلیل قطع برق، کمبود گاز طبیعی و آب متوقف شده است.

همزمان فدراسیون اتومبیل آمریکا اعلام کرده که متوسط ​​قیمت خرده فروشی بنزین در هفته ۶ سنت و در ماه گذشته هم ۹ سنت افزایش یافته و به ۲ دلار و ۳۳ سنت در هر گالن رسیده است. پیش بینی می شود با کاهش ذخایر بنزین در روزهای آینده، بهای سوخت تا پایان ماه همچنان بالا بماند.

به گزارش ایرنا، کارشناسان معتقدند از سرگیری فعالیت پالایشگاه ها دستکم ۲ تا سه هفته زمان لازم داشته باشد. «پل سانکی» (Paul Sankey) از محققان مرکز انرژی سانکی در یادداشتی نوشت: تعطیل شدن پالایشگاه باعث کاهش بهای نفت خام آمریکا می شود و این وضعیت دستکم چندین هفته به طول می انجامد.

معاملات آتی نفت خام ایالات متحده دیروز جمعه ۱.۵ درصد کاهش یافت و به ۵۹ دلار و ۶۰ سنت در هر بشکه رسید. همزمان بهای بنزین افزایش یافته و در معاملات نیویرک به ۱.۸۰۵ دلار در هر گالن رسیده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها