توفان مرگبار زمستانی در آمریکا؛ ۳۷ قربانی و ادامه قطعی برق / توییت یک شهروند آمریکایی: داریم از سرما می میریم. نه برقی، نه حرارتی و نه آبی

توفان مرگبار زمستانی در آمریکا؛ ۳۷ قربانی و ادامه قطعی برق / توییت یک شهروند آمریکایی: داریم از سرما می میریم. نه برقی، نه حرارتی و نه آبی
پنج‌شنبه 30 بهمن 1399 - 14:53

توفان مرگبار زمستانی، کولاک برف و بوران بخش های وسیعی از آمریکا به ویژه ایالات جنوبی این کشور را در نوردیده به طوری که تاکنون به کشته شدن ۳۷ نفر و قطع برق میلیون ها نفر از شهروندان در شرایط سخت سرما و نیاز به وسایل گرمایشی منجر شده است.

العالم ـ آمریکا

در ایالت تگزاس که تا کنون به ندرت چنین سرمایی را به خود دیده است، میلیون ها نفر گرفتار کمبود برق و تبعات یخبندان هستند. پیش بینی می شود شرایط سخت آب و هوایی تا پایان هفته ادامه پیدا کند.

گزارش های منتشر شده از سوی رسانه ها حاکی است که توفان یخ و سرمای شدید طی شش روز اخیر در آمریکا باعث شده که حداقل ۳۷ نفر جانشان را از دست بدهند.

بنابر این گزارش، توفان زمستانی و بوران برف و یخبندان در تگزاس، لوئیزیانا، کنتاکی، کارولینای شمالی و میزوری شماری از شهروندان را به کام مرگ کشانده است.

سازمان ملی هواشناسی (ان دبلیو اس) اعلام کرده تا عصر چهارشنبه شدیدترین بخش توفان از تگزاس گذشته اما ۱۰۰ میلیون نفر همچنان در بخش هایی ساکن هستند که در معرض هوای مشابه قرار خواهند گرفت. هم اکنون ۷۱ درصد خاک آمریکا پوشده از برف است و انتظار می رود سرمای بی سابقه تا چندین روز دیگر ادامه یابد.

داریم در تگزاس از سرما می میریم

به گزارش بی بی سی، یک کاربر توییتر به نام کریس پرینس نوشته "من ساکن هوستون هستم، داریم در تگزاس از سرما می میریم. نه برقی هست، نه حرارتی، نه آبی. من چهار فرزند دارم. اصلا چطور این وضع ممکن است؟".

جاش مورگرمن کاربر دیگر توییتر نوشته که دوست او در تگزاس مجبور شده است "اسباب اثاثیه خانه را در شومینه بسوزاند" تا گرم شود.

یکی از مدیران ارشد شرکت "اِرکوت" - شورای تامین قابلیت اعتماد برق تگزاس - به سی ان ان گفت که مردم تگزاس ممکن است تا روز پنجشنبه همچنان خاموشی را تجربه کنند.

دانشمندان تغییر اقلیم را به شماری از رویدادهای شدید آب و هوایی در اطراف جهان از جمله توفندها، موج های گرما و سیل ها مرتبط می دانند.

در روزهای اخیر حوادث رانندگی، گازگرفتگی در اثر روشن کردن خودرو و ژنراتور در فضای بسته به مرگ شماری منجر شده است یک مقام پزشکی در هوستون این وضعیت را فاجعه بهداشت عمومی عنوان کرده و گفته "مسمومیت با گاز مونواکسید کربن مسلما در هوای سرد اتفاق می افتد، اما نه به این تعداد."

در تگزاس بیش از ۳۰۰ مورد مسمومیت در اثر انتشار مونوکسید کربن گزارش شده است. دست کم چهار نفر در اثر آتش گرفتن خانه ای در هوستون، که بر اثر روشن کردن شمع رخ داد، جان باخته اند. در حادثه ای دیگر پلیس گفت اجساد دو مرد را در کنار اتوبانی در هوستون پیدا کرده که از سرما جان باخته اند.

دو میلیون نفر در ایالت تگزاس که دمای هوای آن به منهای ۱۸ درجه رسیده، همچنان بدون برق هستند. تارنمای Poweroutage.us که قطعی برق را در آمریکا رصد می کند، روز 27 بهمن ماه اعلام کرد که در ایالت کالیفرنیا به دنبال سرمای شدید که در تگزاس حاکم شده برق ۲.۷ میلیون از مشترکان قطع شده است.

پربیننده ترین خبرها