"سایت های غیر اخلاقی"، دغدغه افکار عمومی اردن

سه شنبه 5 اسفند 1399 - 14:03

هشتگ (#حجب_المواقع_الاباحيه) (فیلتر سایت های غیر اخلاقی) به عنوان یک خواسته مردمی و در راستای کمپینی برای فیلتر کردن سایت های غیر اخلاقی دیروز دوشنبه و امروز سه شنبه در اردن، ترند شدند.

العالم - داغ های مجازی

این در حالی است که شورای ارتباطات اردن پیوسته تا به امروز خودداری از فیلتر کردن این سایت ها را به رغم تمام مشکلات رفتاری و اخلاقی و بیماری های اجتماعی توجیه کرده است.

بر اساس خبری که سایت های اینترنتی در اردن از جمله "خبرنی"، "التاج الاخباری"و "نیسان" صبح امروز منتشر کرده اند، "مها المعشر"، بازرس شورای تنظیم ارتباطات این کشور، شناسایی لینک ها را بهانه کرده و گفته است که این شورا پیش از این از شرکت های ارتباطات خواسته است سایت های غیر اخلاقی را فیلتر کنند وی گفته است که این شرکت ها می توانند بر اساس تقاضای مشترکین، این سایت ها را فیلتر کنند.

وی ادعا کرده است که این سایت ها همواره لینک های خود را تغییر می دهند و همین امر مانع فیلتر کردن آنها می شود. برای فیلتر کردن این سایت ها می توان لینک های آنها را شناسایی کرده و به شورای ارتباطات اطلاع داد.

در هر حال سایت های غیر اخلاقی دروازه شیطان و عامل ارتکاب گناه هستند و حذف آنها زمینه را برای تربیت فرزندان پاک و عاری از عقده . بیماری های روانی و اخلاقی فراهم می کند. مخصوصا که فعالیت این قبیل سایت ها به خصوص در جوامع عربی و اسلامی با ارزش های اجتماعی و اخلاقی و دینی در تضاد است.

یک کاربر به نام (خالد نهار - Dr-khalid Nahar).. در توییت خود از مقامات اردنی خواسته است این سایت ها را فیلتر کند و آنها را مسئول تبعات انجراف دختران و پسران دانسته است و هشدار داده است که ما شما را (در روز قیامت محاکمه می کنیم).

پربیننده ترین خبرها