افشاگری قیس الخزعلی درباره حمله شب گذشته به سفارت آمریکا

افشاگری قیس الخزعلی درباره حمله شب گذشته به سفارت آمریکا
سه شنبه 5 اسفند 1399 - 14:50

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق در واکنش به حمله شب گذشته به سفارت آمریکا در بغداد اعلام کرد اطلاعاتی در اختیار دارد و آن را فاش خواهد کرد.

العالم - عراق

«قیس الخزعلی» دبیرکل عصائب اهل الحق عراق درباره حمله به منطقه «الخضراء» بغداد در توییتی اعلام کرد: ادامه حملات به منطقه «الخضراء» بغداد با وجود تصمیم آشکار از سوی هیئت هماهنگی مقاومت عراق و به این نحو که هربار در حملات راکتی انجام می‌شود و مناطق مسکونی هدف قرار می‌گیرد بدون اینکه خسارت یا تلفاتی به سفارت آمریکا وارد شود، علامت سئوال فراوانی درباره طرف‌های استفاده کننده از آن ایجاد می‌کند.

دبیرکل عصائب اهل الحق عراق اعلام کرد: ما اطلاعاتی داریم که در زمان مناسب آن را فاش خواهیم کرد.

واکنش عمار حکیم

از سوی دیگر «سید عمار حکیم»، رهبر ائتلاف عراقیون، هدف قرار دادن هیئت های دیپلماتیک در عراق را محکوم کرد.

عمار حکیم در بیانیه ‌ای اظهار کرد که همچنان برخی اقدامات، بدون نگرانی از تبعات خطرناک آن، در هدف قرار دادن هیئت‌های دیپلماتیک بخصوص در منطقه «الخضراء» بغداد انجام می‌شود که کمترین تبعات آن ، خدشه وارد شدن به وجهه دولت عراق در افکار عمومی جهانی و در معرض خطر قرار گرفتن جان ساکنان اطراف آن منطقه است.

وی دوباره از دولت عراق درخواست کرد که حفاظت لازم از هیئت‌های دیپلماتیک در عراق را تأمین کرده و به منظور حفظ وجهه کشور عراق و امنیت شهروندان عراقی، در قبال این اقدامات دور اندیشی به عمل آورد.

کارشناس عراقی: حمله شب گذشته به منظور تحقق 2 هدف رخ داده است

از سوی دیگر «هیثم الخزعلی» کارشناس عراقی امور امنیتی اعلام کرد: سلاحی که سفارت آمریکا با آن هدف قرار گرفت سلاحی است که ارتباطی با گروه‌های مقاومت ندارد و احتمالا این حمله با دو هدف انجام شده است.

وی افزود: عملیات راکتی اخیر به اربیل و شب گذشته به سفارت آمریکا با سلاح ابتدایی که گروه‌های مقاومت اسلامی عراق از آن استفاده نمی‌کنند و خیلی وقت است که از رده خارج شده است،، انجام شده است.

الخزعلی بیان کرد: طرف سوم مخالف آمریکایی‌ها و متحدانش در منطقه در ورای آن هستند که با ابزار عراقی آن را انجام می‌دهند.

وی گفت: دو هدف در ورای این حمله قرار دارد، نخست، خدشه وارد کردن به وجهه مقاومت اسلامی و بهانه آمریکایی‌ها برای هدف قرار دادن مقاومت و حشد شعبی مشابه آنچه قبلا انجام شد و دیگری چوب لای چرخ توافق هسته ایران گذاشتن است.

تاکید بغداد بر ضرورت بازگشت سوریه به اتحادیه عرب

خبر دیگر از عراق اینکه «فواد حسین» وزیر خارجه عراق در دیدار با مسئولانی از کشورهای حوزه خلیج فارس به تمجید از سازوکار سه جانبه اردن، مصر و عراق پرداخت.

وی به نشست اخیر اتحادیه عرب در سطح وزراتی هم اشاره کرد و ضرورت سازوکار عربی در قالب این اتحادیه را مورد تاکید قرار داد.

وی همچنین بر ضرورت بازگرداندن کرسی سوریه در اتحادیه عرب برای تحقق اصل تکامل در اقدام و هماهنگی عربی تاکید کرد.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها