اخبار نبرد مارب؛

پیشروی‌های برق آسای انصارالله/شمارش معکوس برای سقوط مأرب آغاز شد

پیشروی‌های برق آسای انصارالله/شمارش معکوس برای سقوط مأرب آغاز شد
پنج‌شنبه 7 اسفند 1399 - 11:46

منابع یمنی از پیشروی های برق آسای نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در جبهه مارب و هلاکت فرماندهان ارشد نیروهای وابسته به آل سعود و فرار سرکرده های آنها از مارب به ترکیه خبر می دهند.

العالم - یمن

رسانه ها و شبکه های اجتماعی یمنی از ادامه پیشروی های ارتش و کمیته های مردمی یمن در مارب خبر می دهند. نیروهای صنعا موفق به تسلط بر دو منطقه در «وادی ذنه» در جنوب شرق صرواح در غرب شهر مارب شده اند.

از سوی دیگر یک فرمانده برجسته ائتلاف سعودی اذعان کرد: باید جنگ مارب را از دست رفته دید و مارب در آستانه سقوط قرار دارد.

حمد الشبوانی یکی از بزرگان قبایل عبیده در صفحه فیسبوک خود نوشت: شمارش معکوس برای سقوط شهر مارب آغاز شده است. آنچه باید در حال حاضر گفت این است که باید چمدانهای خود ببندیم و به شهر سیئون برویم شمارش معکوس برای سقوط شهر مارب آغاز شده است. آنچه باید در حال حاضر گفت این است که باید چمدانهای خود ببندیم و به شهر سیئون برویم.

کاربران شبکه های اجتماعی این اظهار نظر الشبوانی را اذعان به فتح قریب الوقوع مارب به دست ارتش و کمیته های مردمی یمن دانستند.

همزمان منابع نظامی یمنی از فروپاشی سریع استحکامات نیروهای وابسته به عبد ربه منصور هادی و ائتلاف سعودی و پیروزهای نیروهای صنعا در اطراف شهر مارب خبر دادند.

بر اساس آخرین گزارش ها؛ نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمنن در حال پیشروی به سوی گذرگاه شرقی که استان مارب را به استان حضرموت در شرق یمن متصل می کند و گذرگاه الودیعه با عربستان هستند.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به گفته منابع نظامی یمن، طی ساعات گذشته نبرد سنگینی با نیروهای ائتلاف داشته اند و از شمال به سمت شهر مارب در حال پیشروی هستند.

نیروهای صنعا موفق به پاکسازی مناطق بسیاری از لوث نیروهای ائتلاف سعودی در منظقه النضود شده اند و حلقه محاصره را بر گروههای تروریستی وابسته به ائتلاف ریاض و القاعده تنگ تر کرده اند.

فرار سرکرده های مزدوران به ترکیه

همزمان منابع یمنی از فرار سرکرده های وابسته به حزب الاصلاح به ترکیه از جمله محمد الحزمی به دنبال سقوط قریب الوقوع مارب خبر دادند.

این منابع فرار سرکرده های حزب الاصلاح و اصرار آنها در ماندن در ترکیه را اذعان به قریب الوقوع بودن سقوط مارب به دست نیروهای انصارالله یمن دانستند.

منابع یمنی فاش کردند: «الحزمی» قطعه زمینی را در نزدیکی مارب فروخته است و دیگر سرکرده ها وابسته به عبد ربه منصور هادی مزدور آل سعود، نیز طی دو ماه گذشته املاک خود را در شهر مارب فروخته اند و برخی دیگر هم املاک خود را به خویشاوندان خود منتقل کرده اند.

شکست و تلفات سنگین نیروهای وابسته به ریاض در نزیکی مارب

منابع محلی گزارش دادند: نیروهای ائتلاف سعودی در جبهه شمالی در نزدیکی شهر مارب در تبه الاقشع متحمل شکست سنگین شده اند و ۱۳ خودرو زرهی آنها منهدم شده است و شماری زیادی از نیروهای خود را از دست داده اند.

بر اساس این گزارش؛ شمار کشته شدگان مزدوران وابسته به ریاض مشخص نیست.

نیروهای انصارالله یمن در حال پیشروی به سوی سد مارب هستند تا محاصره آنرا از همه سمت کامل کنند.

هلاکت دو فرمانده وابسته به مزدوران آل سعود در نبرد کوه المشجح

منابع نظامی یمنی از هلاکت دو فرمانده ارشد وابسته به ائتلاف در نبرد مارب خبر دادند و اعلام کردند: هانی زبروق وحیدرالزین دو فرمانده برجسته وابسته به ائتلاف سعودی در نبرد اطراف جبل المشجح در غرب شهر مارب کشته شده اند.

مهر

پربیننده ترین خبرها