یک کاروان لجستیک ارتش آمریکا در جنوب عراق هدف قرار گرفت

یک کاروان لجستیک ارتش آمریکا در جنوب عراق هدف قرار گرفت
شنبه 9 اسفند 1399 - 16:38

منابع عراقی گزارش دادند یک کاروان حامل تجهیزات لجستیک برای ارتش آمریکا در استان الدیوانیه(جنوب عراق) هدف حمله قرار گرفته است.

العالم - عراق

منابع عراقی، امروز (شنبه)، گزارش دادند که یک کاروان لجستیک ارتش آمریکا در استان «الدیوانیه» در جنوب این کشور هدف قرار گرفته است.

این کاروان، وابسته به ائتلاف آمریکایی است و در بزرگراه استان الدیوانیه عراق هدف قرار گرفته است.

یک منبع امنیتی در این ارتباط به پایگاه خبری شبکه «السومریه» گزارش داد که در مسیر کاروان یادشده بمب منفجر شده است.

این منبع در ادامه گفت که این حمله، تلفات جانی در پی نداشته است.

طبق گزارش منابع عراقی، گروه مقاومت «قاصم الجبارین» این حمله را بر عهده گرفته است.

طی ماه‌های اخیر کاروان‌های حامل تجهیزات لجستیک برای نظامیان آمریکایی مستقر در پایگاه‌های نظامی مختلف در عراق بارها به صورت هفتگی و بعضاََ روزانه هدف انفجار بمب‌های تعبیه‌شده کنار جاده قرار گرفته‌اند.

این کاروان‌ها عمدتا از مرز سوریه در غرب عراق یا مرز کویت در جنوب این کشور، وارد عراق می‌شوند.

گروه‌های عراقی پیش از این اعلام کرده بودند که مهلت ارائه شده به دولت «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق برای اخراج نیروهای آمریکایی به پایان رسیده است.

بعد از حملات تروریستی ائتلاف آمریکا علیه نیروهای مقاومت و شهادت شماری از نیروهای الحشد الشعبی عراق و همچنین شهادت سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» نائب رئیس شهید الحشد الشعبی در سیزدهم دی ۱۳۹۸، پارلمان عراق با طرح خروج نیروهای آمریکایی از عراق در پانزدهم همان ماه موافقت کرد و از دولت بغداد خواست آن را اجرایی کند.

بسیاری از گروه‌های عراقی، نیروهای آمریکایی حاضر در این کشور را اشغالگر می‌دانند و بر خروج فوری این نیروها از خاک کشورشان تاکید دارند.

پربیننده ترین خبرها