حیرت ژنرال آمریکایی از قدرت و دقت موشک‌های ایرانی

حیرت ژنرال آمریکایی از قدرت و دقت موشک‌های ایرانی
يکشنبه 10 اسفند 1399 - 07:50

"حمله‌ای بود که قطعاً مشابه آن را هرگز مشاهده یا تجربه نکرده بودیم... موشک‌ها دقیق بودند. آنها کاملاً به همان‌جایی که می‌خواستند، برخورد کردند... اگر اطلاعات آمریکا از قبل آماده سازی های ایرانیان برای حمله موشکی را رصد نکرده بود، آمریکا بر اثر این حمله 100 ـ 150 نفر نظامی و 20 ـ 30 هواپیما را از دست می داد".

العالم ـ کشکول

اینها اظهارات عالی ترین مسئول نظامی آمریکا در خاورمیانه است. او ژنرال فرانک مکنزی فرمانده سنتکام (ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا) است. مکنزی این اظهارات را در گفتگو با شبکه "سی بی اس" درخصوص حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد آمریکا در غرب عراق مطرح کرد، این مصاحبه فردا یکشنبه به طور کامل پخش خواهد شد.

فقط یک نظامی می داند که سخن ژنرال مکنزی بزرگترین فرمانده نظامی آمریکا در خاورمیانه درباره حمله به پایگاه عین الاسد مبنی بر آنکه "تاکنون مشابه آن را ندیده بودم"، به چه معناست!!

ژنرال مکنزی ارتشبد سپاه تفنگداران آمریکا و پیش از این مدیر برنامه ریزی راهبردی و سیاست در ستاد مشترک ارتش بود.

او در حال حاضر فرمانده سنتکام (فرماندهی مرکزی آمریکا) است. تمام این مناصب، مناصبی عالی و ارشد در یگان نظامی است که ادعا می کند قوی ترین و قدرتمندترین یگان نظامی در کره زمین است. همچنین مکنزی می بایست در تمام جنگ های آمریکا علیه ملت های جهان در چند دهه اخیر مشارکت کرده باشد، بدین معنا که او به عنوان یک نظامی جنگهای متعددی را دیده و پشت سرگذاشته است. زمانی که چنین شخصی اذعان می کند که در زندگی خود شبیه حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد را ندیده است. در واقع این یک دلیل و گواه از جانب دشمنی خودخواه، وحشی و کینه توز به توانمندی نظامی ایران و شجاعت مردانش است.

اظهارات یکی از ژنرال‌های ارشد آمریکا که گفته موشک‌های ایران دقیق و نقطه‌زن بودند و کاملا به همان جاهایی که می‌خواستند اصابت کردند، اعترافی صریح توسط دشمن سرسخت و درکمین به توسعه فنآوری و نظامی ایرانی است که رسانه‌های آمریکایی و اسرائیلی و اذناب منطقه‌ای‌شان بارها و بارها تلاش کرده‌اند این موشک‌ها را زیر سوال برده و از اهمیت آن بکاهند. آیا این شیپورهای توخالی بار دیگر بعد از این اعتراف صریح شنیده می‌شود؟

اگر ژنرال مکنزی در طول عمرش حمله‌ای مانند حمله ایران به پایگاه عین الاسد را شاهد نبوده است حمله‌ای که فقط با چند موشک انجام شد- پس اگر در محاسباتش دچار خطا شود و بخواهد با ایران وارد جنگ در منطقه شود، پس آن موقع چه خواهد گفت؟

خلاصه انکه عرب‌های سازشکار که چشم امید به حمایت آمریکا و "اسرائیل" بسته است نباید فرصت تماشای متن کامل مصاحبه با مکنزی را که فردا پخش خواهد شد، از دست بدهند تا شاید همانطور که برای مک‌کنزی درس عبرتی شد آنها نیز که فلسطین و قضیه فلسطین را به خاطر تاج و تخت خود فروختند، درس عبرتی بگیرند.

پربیننده ترین خبرها