هشدار ظریف به اروپا و آمریکا درباره رفتار غلط در شورای حکام

هشدار ظریف به اروپا و آمریکا درباره رفتار غلط در شورای حکام
دوشنبه 11 اسفند 1399 - 11:10

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد که پیگیری قطعنامه علیه ایران در شورای حکام باعث بهم ریختگی شرایط کنونی می‌شود.

العالم _ ایران / سیاسی

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان طی گفت‌وگویی با اشاره به حضور در نشست امروز (دوشنبه 11 اسفندماه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بیان کرد: جلسه خوبی با نمایندگان در باره وضعیت کنونی داشتیم.

وی در ادامه به تلاش برای صدور قطعنامه علیه ایران در شورای حکام اشاره کرد و توضیح داد: حرکت غلطی را اروپایی‌ها با حمایت از آمریکا در شورای حکام شروع کرده است، فکر می‌کنیم این حرکت باعث بهم ریخته شدن شرایط خواهد شد.

وزیر امور خارجه کشور تاکید کرد: بهم ریختگی شرایط کنونی را از طریق سفیر ایران در وین به همه اعضای شورای حکام شرایط توضیح داده ایم، امیدواریم عقل غلبه کند و اگر چنین نشود راهکارهایی داریم.

بنابر این گزارش، رسانه های غربی خبر داده اند آمریکا در صدد است قطعنامه ای ضد ایرانی در نشست پیش روی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران صادر کند اما منابع خبری اعلام کرده اند در صورت صدور این قطعنامه، ایران توافق اخیر با گروسی را ملغی خواهد کرد.

گروسی در سفر هفته قبل به ایران با سازمان انرژی اتمی توافقی داشت مبنی بر اینکه آژانس به مدت سه ماه به اسناد دوربین های نصب شده در تاسیسات ایران دسترسی نخواهد داشت در صورتی که در این مدت تحریم ها لغو شود دسترسی بازرسان به این تصاویر فراهم می شود و درصورتی که این اتفاق نیافتد تصاویر برای همیشه حذف خواهند شد.

پربیننده ترین خبرها