در گفتگو با العالم مطرح شد؛

آیا انتخابات فلسطین مقدمه ای برای پایان دادن به چنددستگی است؟

سه شنبه 12 اسفند 1399 - 23:12

معاون کمیسر روابط خارجی در جنبش فتح تاکید کرد که انتخابات قانون گذاری فلسطین آغازی برای پایان دادن به چنددستگی داخلی است که این امر خود گامی اساسی برای تحقق وحدت در مقابل خطرهای فراروی طرح ملی فلسطین است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

"عبدالله عبدالله" در گفتگو با شبکه خبری العالم در برنامه "ضیف و حوار" خواستار مقابله با چالش های داخلی شد و افزود: فلسطینی ها قادر به پشت سرگذاشتن موانع هستند. آنها فقط به نیروهای جدید در نظام سیاسی داخلی نیاز دارند.

این مسئول فتح گفت: انتخابات فلسطینی در کمتر از 3 ماه دیگر برگزار خواهد شد و همه خود را برای این مرحله آماده کرده اند. دستکم سه دلیل اصلی برای برگزاری این انتخابات وجود دارد. نخست آنکه جامعه فلسطین طی 14 سال گذشته در یک چنددستگی بسر می برد؛ چنانکه غزه و کرانه باختری و قدس جدا از یکدیگر بودند. این انتخابات مقدمه و آغازی برای پایان دادن به چنددستگی ها به شمار می آید. دلیل دوم خطرهایی است که طرح ملی فلسطین را تهدید می کند. مقابله با این خطرات مستلزم وحدت و یکپارچگی است. انگیزه و دلیل سوم برای برگزاری انتخابات، نیاز به نیروهای جدید و جوان در نظام سیاسی است. دستکم یک میلیون و 200 هزار فلسطینی تاکنون فرصت رای دادن و مشارکت در انتخابات را نداشتند.این انتخابات نه تنها فرصتی برای رای دادن است؛ بلکه آنها می توانند بخشی از نظام سیاسی باشند.

وی افزود: مسئولان جنبش فتح تاکنون 6 بار برای پایان دادن به چنددستگی تلاش کردند اما موفق نشدند. گفتگوی حماس و فتح که 6 ماه پیش آغاز شد اقدامی بس نبوغ آمیز بود. مسئولان تلاش کردند تا از مسائل و نقاط مورد توافق آغاز کنند در حالی که پیش از این از مسائل مورد اختلاف شروع می کردند که عملا به نتیجه ای هم نمی رسیدند.

این رهبر جنبش فتح با بیان اینکه این شیوه جدید ثابت کرد که می تواند مثمرثمر باشد، از فلسطینیان خواست تا به آن ادامه دهند.

پربیننده ترین خبرها