قدرت پهپادی ایران در برابر آمریکا، از نگاه یک کارشناس چینی+ ویدیو

پنج‌شنبه 14 اسفند 1399 - 09:39

یک کارشناس چینی با اشاره به قدرت ایران در شکار پهپادهای پیشرفته آمریکایی، به غنیمت گرفتن آنها و سپس دستیابی به فناوری ساخت این پهپادها ، از توانمندی تهران مبنی بر تهدید تمام پایگاه های آمریکایی در منطقه سخن گفت.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

این کارشناس چینی در گفت وگو با شبکه تلویزیونی "CCTV4" با بررسی توانمندی ایران در صنعت پهپادی، با اشاره به شکار پهپادهای پیشرفته آمریکایی، خاطرنشان کرد که جمهوری اسلامی، همه پایگاه‌های آمریکا در خاورمیانه را در تیررس خود دارد.

وی خاطرنشان کرد، از هشت سال پیش ایران پهپادهایی آمریکایی چون آرکیو 170، ام کیو ، پردیوتور و سنتینل را از طریق دستیابی به فناوری ضد پهپادی شکار کرده است. ایران ابتدا ارتباط پهپادهایی را که وارد کشورش می شوند، با زمین و ماهواره قطع می کند و سپس به پهپاد فرمان می دهد که در داخل مرزش فرود بیاید.

به گفته وی، ایران تاکنون حداقل شش پهپاد آمریکایی را به غنیمت گرفته و شروع به ساخت آنها کرده است. بهترین پهپادی که ایران ساخته پهپاد "کمان 22" است.

این کارشناس چینی خاطرنشان کرد، پهپادهای سری " ام کیو" بیشترین بردشان 2000 کیلومتر بود ولی برد "کمان" نزدیک به 3000 کیلومت است که حمل بار آن هم دو برابر شده است پس این پهپاد حرفی برای گفتن دارد. اگر بشود به هدفی تا فاصله 3000 کیلومتری حمله کرد پس می شود تمام پایگاه های آمریکایی را در منطقه خاورمیانه تهدید کرد.

پربیننده ترین خبرها