مراقبت‌ها در تهران به دنبال شناسایی فراوان ویروس انگلیسی بیشتر می‌شود

مراقبت‌ها در تهران به دنبال شناسایی فراوان ویروس انگلیسی بیشتر می‌شود
پنج‌شنبه 14 اسفند 1399 - 13:24

استاندار تهران با بیان اینکه نوع جدید ویروس انگلیسی در تهران فراوان شناسایی شده است، گفت: باید مراقبت‌ها و مواظبت‌ها را بیشتر کنیم و پروتکل‌ها، محدودیت‌ها و فاصله گذاری اجتماعی را تعمیق بخشیم.

العالم ـ ایران ـ علمی

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران، درباره وضعیت کرونای تهران و محدودیت‌ها و برنامه‌های این استان با توجه به پیش رو بودن نوروز، گفت: هر تصمیمی که در رابطه با کرونا برای ایام نوروز گرفته شود، ملی است. پروتکل سفرهای نوروزی در کمیته امنیتی اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا بحث و بررسی شد.

وی افزود: براساس آن، شهرها با توجه به وضعیتی که دارند، تعیین تکلیف می‌شوند. شهرهای قرمز و نارنجی ممنوعیت سفر دارند و شهرهای زرد و مسافرپذیر هم با محدودیت‌هایی مواجه هستند که هنوز نهایی نشده و شنبه نهایی می شود.

استاندار تهران با اشاره به شناسایی نوع جدید ویروس انگلیسی در تهران، اظهار کرد: این نوع ویروس در تهران فراوان شناسایی شد و باید مراقبت‌ها و مواظبت‌ها را بیشتر کنیم. پروتکل ها محدودیت‌ها و فاصله گذاری اجتماعی که یکی از موثرترین مداخلات است تعمیق ببخشیم و بر ان نظارت داشته باشیم.

محسنی بندپی تصریح کرد: شیوع ویروس کرونای انگلیسی بیشتر و سرعت رشد بیماری در افراد بالاتر است از همین رو قرنطینه فرد مشکوک و افرادی که با وی در ارتباط بودند نیز لازم به نظر می رسد.

وی که با ایرنا گفت وگو می کرد، افزود: در استان تهران با توجه به تراکم جمعیت در آستانه سال نو شرایطی را می بینیم که ازدحام جمعیت و شلوغی در حمل و نقل عمومی و مترو مسائل نگران کننده‌ای در کنترل بیماری کرونا در تهران است.

محسنی بندپی گفت: بنابراین نظارت‌ها را تشدید می‌کنیم و شرایطی را که هم اکنون در مدیریت کنترل بیماری کرونا حاکم است، تا کاهشی شدن روند شیوع ویروس کرونا، ادامه می‌دهیم.

پربیننده ترین خبرها