حمله به کاروان مزدوران اماراتی در عدن و هلاکت شمار زیادی از آنها

حمله به کاروان مزدوران اماراتی در عدن و هلاکت شمار زیادی از آنها
پنج‌شنبه 14 اسفند 1399 - 14:08

منابع محلی یمنی گزارش دادند در شهر عدن در جنوب این کشور، در پی انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده و درگیری‌ مسلحانه، چند تن کشته شده‌اند.

العالم - یمن

رسانه های محلی گفتند کاروان سرکرده "گردان های حمایت و پشتیباتی" به نام "سرتیپ محسن الوالی" و سرتیپ نبیل المشوشی با یک خودروی بمبگذاری شده در شهر عدن در جنوب یمن هدف قرار گرفتند.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از منابع محلی گزارش داد در این حمله شماری از مزدوران کشته یا مجروح شدند.

شبکه الجزیره هم در این خصوص گزارش داد که این انفجار در منطقه "الشعب" شهر عدن به وقوع پیوسته است.

طبق گزارش منابع یمنی، یک خودروی نظامی متعلق به "مجلس شورای انتقالی جنوب" وابسته به امارات هنگام عبور از منطقه "الحسوه" منفجر شده است.

به گزارش منابع محلی، در خودروی یادشده بمب جاسازی شده بوده و پس از انفجار خودرو، به سمت آن تیراندازی ‌شد.

شورای انتقالی جنوب گروهی سیاسی-شبه نظامی است که در یازدهم می ۲۰۱۷ تحت حمایت امارات در جنوب یمن تأسیس شد و ریاست آن را‌ "عیدروس الزبیدی" بر عهده دارد؛ الزبیدی فعال سیاسی در تحرکات جنوب یمن است که پیشتر، پست استانداری یمن را بر عهده داشته است.

نیروهای شورای انتقالی جنوب و دولت مستعفی یمن (تحت حمایت عربستان سعودی) همواره در مناطق جنوبی یمن با یکدیگر درگیر بوده‌اند.

امارات و عربستان سعودی که از ۱۳۹۴ به بهانه حمایت از دولت مستعفی به یمن لشکر کشی کردند و برای فرار از اتهام‌ها علیه خود، آبان ماه سال ۹۸ طرف‌های درگیر را پای قرارداد صلح موسوم به توافق ریاض آوردند؛ توافقی شکننده که نتوانست جلوی درگیری‌ها در جنوب یمن را بگیرد.

پربیننده ترین خبرها