آیت الله سیستانی پیام ملت های منطقه را به پاپ رساند

آیت الله سیستانی پیام ملت های منطقه را به پاپ رساند
شنبه 16 اسفند 1399 - 21:30

کاربران شبکه های اجتماعی عراق و لبنان به سفر پاپ فرانسیس به عراق و دیدارش با آیت الله سیستانی مرجع عالی شیعیان عراق در نجف اشرف واکنش نشان دادند.

العالم ـ عراق

در دیداری تاریخی ایت الله سیستانی و پاپ واتیکان در استان نجف اشرف در جنوب عراق دیدار کردند. این دیدار نخستین دیدار در تاریخ میان پاپ کاتولیک ها و مرجعیت نجف اشرف به شمار می آید.

طبق بیانیه صادره از دفتر ایت الله سیستانی درباره دیدار با پاپ بزرگ، دو طرف درباره چالش های بزرگ انسانیت در عصر جدید و نقش ایمان به خدا گفتگو کردند.

آیت الله سیستانی به شرح مشکلات بسیاری که این روزها گریبانگیر کشور های مختلف شده است اعم از ظلم و ستم و فقر و فشارهای دینی و سرکوب فکری و سرکوب آزادی های اساسی و فقدان عدالت اجتماعی به خصوص مشکلاتی که گریبانگیر ملتهای منطقه شده است شامل جنگ و خشونت و محاصره اقتصادی و عملیات کوچ اجباری صحبت کرد.

واتیکان نیز به نوبه خود با صدور بیانیه ای تصریح کرد که پاپ بر اهمیت همکاری و دوستی میان طوایف دینی تاکید کرد و این دیدار را فرصتی برای تشکر و قدردانی از آیت الله سیستانی به خاطر اقداماتش در مقابله با خشونت دانست و بر اهمیت وحدت ملت عراق نیز تاکید کرد.

ناظران بر این باورند که این سفر یک نشست اسلامی مسیحی برای تاکید بر اهمیت گفتگو و همزیستی مسالمت آمیز است. بویژه که نجف اشرف همواره از دیرباز شاهد گفتگو و همزیستی مسالمت آمیز میان اقشار و گروهها و طوایف دینی مختلف بوده است. زمانی که آیت الله سیستانی فرمان جهاد کفایی را صادر کرد بر حمایت از تمام ادیان و قومیت ها و گروهها و لزوم حمایت آنها در برابر تروریست های داعش تاکید کرد.

کاربران شبکه های اجتماعی هشتگ های بسیاری از جمله "سیستانی هیبت و ابهت اسلام است"، "مرجعیت حامی یمن"، "مرحعیت درکنار ایران"، "مرجعیت حامی فلسطین اشغالی" راه اندازی کردند که به ترند تبدیل شدند. کاربران در زیر این هشتگ ها به سخنرانی مرجعیت دینی بالیدند و سخنان مرجع عالی شیعیان عراق در خصوص حمایت از مساله فلسطین را یک سیلی به صورت سازشکاران دانستند. آنها اظهار داشتند که سخنان ایت الله سیستانی تاکیدی بر آنکه مساله فلسطین همواره مساله نخست مسلمانان باقی خواهد ماند. همچنین سخنان ایشان مبنی بر حمایت از ملت های منطقه که از جنگ و خشونت و محاصره و کوچ اجباری رنج می کشند، تاکیدی بر حمایت از ملت های مستضعف مسلمان در برابر قدرت های استکبارگر جهانی است که محاصره ای ظالمانه به راه انداخته و از ائتلاف متجاوز به یمن دفاع می کنند.

کاربران خاطرنشان کردند که آیت الله سیستانی راه اهل بیت را ادامه می دهد و مراجع عالی قدر همواره حامی ملت های مظلوم هستند و برای رفع ظلم و ستم در منطقه آماده هستند.

کاربری به نام "بیان الرماحی" توییت کرد: با محاصره اقتصادی علیه ملت ها مانند جمهوری اسلامی ایران و یمن و سوریه و لبنان و فلسطین اعلام مخالفت می کنیم. و در کنار مراجع ما و محور مقاومت در برابر این اقدامات ظالمانه می ایستیم.

"علی شوهانی" نوشت: مرجعیت بر مخالفت خود با محاصره اقتصادی ملت های منطقه از سوی قدرتهای استکبار گر و شیطان بزرگ تاکید کرد. مرحعیت این شیوه ها را بسیار خبیثانه می داند که بیانگر پستی و حقارت شیطان بزرگ است.

"بنت الحبوبی" توییت کرد: دشمن ما یکی است و هدفش به ذلت کشاندن ملت های مسلمان به منظور سازش با رژیم اشغالگر است. اما با حضور مرجعیت مبارز و مومنان واقعی، رژیم صهیونیستی را با دستان عراقی ها و لبنانی ها و یمنی ها و ایرانی ها از وجود محو خواهیم کرد.

پربیننده ترین خبرها