تونس/ اصرار مشیشی بر ماندن در قدرت

تونس/ اصرار مشیشی بر ماندن در قدرت
دوشنبه 18 اسفند 1399 - 19:31

اصرار مشیشی بر ماندن در قدرت و سومین نشست مجمع اقتصادی تونس و لیبی در صفاقس از مهم‌ترین تحولات تونس در ۲۴ ساعت گذشته به شمار می رود.

العالم - تونس

در پی اعلام نورالدین طبوبی رئیس اتحادیه عمومی مشاغل تونس مبنی بر اینکه استعفای نخست وزیر از سمت خود، شرط قیس سعید برای موافقت با آغاز گفتگوی ملی است، هشام مشیشی در اظهاراتی (در حاشیه مراسم یاد بود یک شهید حادثه تروریستی سال گذشته) صراحتا اعلام کرده که قصدی برای استعفا ندارد.

وی طرح موضوع استعفای رئیس دولت را به عنوان ایده‌ای بی معنی توصیف و تأکید کرده که تونس به ثبات احتیاج دارد و از ادامه کار (در سمت نخست وزیر) منصرف نخواهد شد. درست یک ماه پیش، پنجم فوریه هم مشیشی اطمینان داده بود که از سمت خود استعفا نخواهد داد. النهضه و قلب تونس حمایت خود را از مشیشی ابراز داشته و به دنبال فراخوان رئیس جمهور قیس سعید برای تشکیل دولت جدید، از او خواستند که استعفا ندهد و در جایگاه خود باقی بماند.

ـ سومین نشست مجمع اقتصادی تونس و لیبی در صفاقس

ـ شورای تجارت تونس و آفریقا در حال نهایی کردن برنامه مقدمات برگزاری سومین دوره اجلاس اقتصادی تونس و لیبی است که قرار است در تاریخ 11 مارس در استان بندری صفاقس (پایتخت تجاری تونس) برگزار شود. به گفته رئیس تونسی این شورا، مقدمات برگزاری این نشست تجاری به خوبی و امیدوارکننده پیش می رود و نشانه‌های واقعی از سرگیری روابط و مبادلات تجاری بین تونس و لیبی خود را نشان می دهد.

ـ در نشست 11 مارس تعدادی از وزرا و فعالان اقتصادی از بخش‌های مختلف حضور خواهند داشت. هدف از برگزاری این نشست، تقویت تجارت بین دو کشور که طی یک دهه اخیر آسیب دیده و سیر نزولی داشته، عنوان شده است.

ـ به موجب آمارهای موجود، مبادلات تجاری بین تونس و لیبی در سال 2010 بالغ بر سه و نیم میلیارد دینار (بیش از یک میلیارد یورو) بوده و در حال حاضر حجم مبادلات بین دو کشور به کمتر از یک میلیارد دینار کاهش یافته است.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها