در گفتگو با العالم مطرح شد؛

تاکید یکی از رهبران حماس برضرورت آغاز طرح مقاومت در انتخابات آتی

سه شنبه 19 اسفند 1399 - 22:11

یکی از رهبران حماس بر ضرورت پایان دادن به دوره "اسلو" و آغاز طرح مقاومت در انتخابات آتی تاکید کرد.

العالم ـ فلسطین

"محمد مدهون" در گفتگو با شبکه خبری العالم در برنامه "ضیف و حوار" گفت: مبارزات انتخاباتی بر پایه یک مساله اصلی استوار است؛ این انتخابات می بایست به طرحی ملی مبتنی بر ادامه دادن به مقاومت تا آزادی تمام مناطق از اشغالگران اسراییلی و بازگشت آوارگان و تشکیل کشور فلسطین بینجامد.

این رهبر حماس و وزیر فرهنگ سابق خاطرنشان کرد که تجربه حماس در حکومت به دلایل متعدد بسیار غنی است. نخست آنکه حماس در شرایط سیاسی و منطقه ای و بین المللی دشوار به حکومت رسید و در تمام دوران حکومت حماس این شرایط دشوار وجود داشت و از سوی دیگر در آن زمان حماس نزد جامعه بین المللی و حتی در سطح منطقه ای از سوی برخی کشورهای عربی پذیرفته نشده بود.

وی افزود: حماس درطول دوران حکومتش در معرض محاصره شدید قرار گرفت. پیروزی حماس در انتخابات 2006 با مخالفت هایی در عرصه بین المللی و منطقه ای همراه بود. این مخالفت ها در حد ریختن خون افراد خواه از طریق فتنه انگیزی داخلی و یا حملات مستقیم و مکرر رژیم اشغالگر بود که در نتیجه آن غزه بهای سنگینی پرداخت کرد و هزاران نفرشهید و یا زخمی شدند.

مدهون با اشاره به تجربه حماس در حکومت توضیح داد: حماس از تجربه مدیریت بحران ها خواه بحران مالی و یا اقتصادی و یا معیشتی و یا سیاسی برخوردار شد. حماس توانست شکل رابطه با رژیم اشغالگر مشخصا در غزه را تثبیت کند. به گونه ای که مقاومت نقشی گسترده به خود گرفت و چنان قدرتمند شد که توانست حملات اشغالگر اسراییلی علیه ملت فلسطین را متوقف سازد هرچند که طرح مقاومت بسیار فراتر از آن است.

این رهبر حماس خاطرنشان کرد که جنبش حماس توانست در سطوح مختلف معیشتی به مردم فلسطین بویژه در عرصه بهداشت و آموزش خدماتی ارائه دهد.

وی در آخر تصریح کرد که حماس در ارزیابی عملکرد خود به ملت فلسطین و نه به ساختار بین المللی تکیه می کند. حماس از رای دهندگان فلسطینی می خواهد تا به انتخابات ماه می 2021 به گونه ای نگاه کنند که منافع ملی فلسطین مبتنی بر ادامه مبارزه تا آزادی سرزمین خود، بازگشت آوارگان، بازپس گیری تمام حقوق خود و تشکیل کشور فلسطین، را مد نظر قرار دهند.

پربیننده ترین خبرها