رهبر انصارالله: پیروزی حزب‌الله بر دشمن اسرائیلی پیروزی عظیمی بود/ خطرناکترین توطئه آمریکا تلاش برای خلع سلاح یمن بود

رهبر انصارالله: پیروزی حزب‌الله بر دشمن اسرائیلی پیروزی عظیمی بود/ خطرناکترین توطئه آمریکا تلاش برای خلع سلاح یمن بود
چهارشنبه 20 اسفند 1399 - 16:52

عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله یمن نسبت به تلاش دشمن برای مخدوش کردن وجهه اسلام هشدار داد.

العالم – یمن

«سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن، امروز (چهارشنبه)، در سخنرانی خود درباره شهادت شهید «حسین بدرالدین الحوثی» رهبر سابق این جنبش، به پیروزهای جنبش حزب‌الله لبنان علیه دشمن صهیونیستی پرداخت.

رهبر انصارالله یمن ضمن تمجید از اقدامات رهبر سابق این جنبش، گفت: «پیروزی حزب‌الله بر دشمن اسرائیلی در سال ۲۰۰۰، پیروزی عظیمی برای تمام امت بود بر زندگی این امت و زنده کردن امید مردم تأثیر داشت».

عبدالملک بدرالدین دبیرکل انصارالله یمن تاکید کرد: جنبش حزب الله لبنان نمونه خوبی از مقاومت مردمی موفق ارائه داد که پیروزی‌های زیادی در عقب راندن دشمنان داشته است. اما دشمنان تلاش کردند امت اسلامی را به نمونه دیگری یعنی تکفیری‌های فتنه جو ارتباط دهد.

رهبر انصارالله یمن گفت: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها می خواهند امت ما در وضعیتی ناپایدار و متزلزل باقی بمانند و جهان اسلام در برابر توطئه هایشان باز باشد.

الحوثی خاطر نشان کرد که یکی از اهداف دشمن، مخدوش کردن وجهه اسلام به عنوان یک دین، مخدوش کردن وجهه مسلمانان به عنوان یک امت و مخدوش کردن وجهه جهاد به عنوان ابزاری برای آزادی و دفاع از امت است.

وی خاطرنشان کرد: حرکت گروههای تکفیری همسو با تحرکات آمریکایی غربی برای فریب دادن ملتها تحت عنوان مبارزه با تروریسم است، تکفیریها برای تحقق اهداف سلطه جویانه آمریکا ساخته شده اند و بر اساس اهداف آمریکا حرکت می کنند.

رهبر انصارالله یمن خاطرنشان کرد: القاعده جنایات زیادی را در ایران، سوریه، عراق، لبنان، یمن، مصر، کشورهای مغرب عربی، آفریقا و اروپا مرتکب شده است، در همه نقاط منطقه جز در رژیم صهیونیستی! تکفیریها بر اساس منویات رژیم صهیونیستی حرکت کرده و بر همین اساس قطب نمای دشمن را از اسرائیل دور کرده و به درون امت سوق دادند، تکفیریها عامل اصلی اجرای پروژه آمریکایی غربی اسرائیلی مانند 11 سپتامبر بودند.

حوثی گفت: دشمنان امت، تکفیریها را به گونه ای معرفی کردند که گویی از امت دفاع می کنند در حالی که اقدام به ایجاد فتنه طایفه ای در داخل امت کردند و جهت قطب نمای دشمنی را از آمریکا و دشمن صهیونیستی به داخل امت اسلامی تغییر دادند، آمریکا با برخی از کشورهای امت به صورت نظامی نمی جنگد اما آنان را در سطوح اقتصادی، سیاسی و اطلاع رسانی هدف قرار می دهد، تسلیم شدن به معنای از دست دادن همه چیز و بردگی اسرائیل و آمریکا است.

وی خاطرنشان کرد: یمن از کشورهایی است که در معرض توطئه آمریکا واقع شد و به اعتراف سران آمریکا نام یمن را پس از افغانستان و عراق در فهرست کشورهای هدف قرار دادند، موقعیت استراتژیک یمن و منابع آن باعث شد که آمریکا نام آن را در فهرست کشورهای هدف قرار دهد، هجوم آمریکا علیه کشور ما خطرناک و همه جانبه است و در صورتی که ملت ما از مسئولیت خود در زمینه مقابله با این توطئه شانه خالی کند به این معنی است که تسلیم شده است، حمله آمریکا به امت ما با حمله نظامی به عراق و افغانستان آغاز شد.

رهبر انصارالله یمن یادآور شد: برخی از کشورها به گونه ای هستند که آمریکا نیازی به حمله به آنان ندارد چرا که مقامهایش تحت سلطه آمریکا هستند و آمریکا در آن پایگاههای استراتژیک احداث می کند.

وی افزود: آمریکاییان تحت عنوان آموزش ارتش یمن وارد یمن شده و سپس اقدام به احداث پایگاههای نظامی کردند تا اینکه به شهر صنعا رسیدند، آمریکاییان کوشیدند پایگاههای بیشتری در یمن احداث کرده و بر این کشور به طور کامل سیطره یابند، سیطره آمریکا بر یمن با سیطره بر ارتش تحت عنوان آموزش و خرید افسران انجام شد.

الحوثی خاطرنشان کرد: آمریکا توانمندی موشکی یمن مانند موشکهای دوربرد که به این کشور امکان می داد با آن در برابر هر نوع تجاوز ایستادگی کند را نابود کرد، مقامهای حکومت سابق درباره عدم نیاز به برخورداری از توانمندی نظامی برای مقابله با خطرات خارجی و اکتفا به حل چالشهای داخلی یمن سخن می گفتند.

وی تاکید کرد: هر چه سیطره آمریکا بر یمن افزایش یافت هرج و مرج در کشور بیشتر شد، سیطره نظامی آمریکا بر یمن باعث هموار شدن زمینه حملات هوایی و زمینی به این کشور شد، آمریکا کوشید با سیطره بر دستگاههای امنیتی در سطوح امنیتی بر یمن سیطره یابد، سیطره آمریکا بر اوضاع امنیتی یمن باعث گسترش هرج و مرج، جرم و ترور شد.

رهبرانصارالله یمن اظهار داشت: آمریکا القاعده را در یمن حتی در کنار سفارتش مستقر و برایشان در استانهای مختلف پایگاه ایجاد کرد، آمریکا کوشید با سیطره بر تصمیمهای داخلی و خارجی سیاسی، مردم یمن را هدف قرار دهد، آمریکا حتی رسانه های یمن را هدف قرار داد و این رسانه ها حتی دیدارهای سفیر آمریکا با وزرا و نهادهای دولتی یمن را پوشش می دادند.

حوثی گفت: آن ها به توزیع مواد غذایی و پزشکی آلوده با هدف شیوع بیماری هایی مانند ایدز و سرطان اقدام کردند و جزئیاتی وجود دارد که برخی مطبوعات در زمان خود از آن سخن گفتند، امریکایی ها مشروبات الکلی ومواد مخدر را میان مسئولان دولت و بازرگانان وتاجران با هدف ضربه زدن به یمنی ها و تبدیل شدن آنان به انسان های بیهود و مجرم و بدون ارزش ، پخش کردند، آمریکایی ها برای منزوی کردن جوانان درجامعه و تقویت اختلافات در یمن تلاش کردند، همان کاری که در سایر کشورها هم انجام دادند، آمریکا ، در سطح رسمی و مردمی، یمنی ها را به شکل گسترده هدف قرار داده است.

رهبر انصارالله خاطرنشان کرد: آمریکایی ها برای شیوع بیماری ایدز تلاش کردند وانجمن هایی را بدین منظور تشکیل دادند و برای گسترش بیماری ها با هدف نابودی قشر جوانان اقدام کردند، امریکایی ها به خصوصی سازی بخش های دولتی و عمومی اقدام کردند و مبالغ زکات را به بودجه دولت اختصاص دادند و مصارف شرعی آن را نادیده گرفتند، آمریکایی ها در زمینه توزیع مواد مخدر و مشروبات الکی در یمن تلاش می کنند وهمچنان به این کار ادامه می دهند.

وی تاکید کرد: آمریکایی ها و نظام سابق به سمت تشویق همه انواع واردات خارجی حرکت کردند تا جائیکه به تولید داخلی ضربه زدند، همان چیزی که در کاشت گندم و قهوه اتفاق افتاد، آنها تلاش کردند تا مفاهیم اشتباهی درباره ثروت های خود برای متقاعد کردن مردم این کشور القا کنند و به مردم یمن بگویند که یمن منابع نفتی یا قدرت کشاورزی یا ثروت حیوانی و دریایی دراختیار ندارد.

رهبرانصارالله یمن خاطرنشان کرد: یکی از خطرناکترین توطئه های آمریکا تلاش برای خلع سلاح یمن بود،؛ آمریکا کوشید حتی با لباس ملی و خنجر یمنی ها مقابله کند، می خواهند ما را خلع سلاح کنند در حالیکه غرب به ویژه آمریکا مرگبارترین سلاح ها را دارند، یکی از خطرناکترین توطئه ها علیه یمن تلاش برای اعطای تابعیت یمنی به یهودیان صهیونیست است، آمریکا برای تشدید اختلافات منطقه ای، مذهبی و نژادی کوشید.

الحوثی افزود: آمریکایی ها برای گسترش فساد اخلاقی و ابتذال با هدف ضربه زدن به معنویات و کانون خانواده تلاش کردند، آثار ویرانگر سلطه امریکایی ها بر نفت و گاز یمن به حدی رسیده است که وضعیت معیشتی شهروندان قبل ازاستخراج نفت ، از بعد از آن بهتر بود؛ آمریکایی ها برای سلطه بر ثروت های نفتی و گازی یمن تلاش کردند تا جائیکه به مردم یمن اجازه استفاده از این ثروت ها را ندادند و آثار اقتصادی این ثروت را از بین بردند.

رهبر انصارالله یمن خاطرنشان کرد: مساله ای که امریکایی ها به دنبال ان ها هستند و نظام یمن هم با امریکا در این زمینه همراهی کرد، تکیه به واردات همه کالاها از خارج بود، آمریکایی ها نظام سرمایه داری و تکیه به وام های با بهره خارجی را تقویت کردند که این مساله، باری بر دوش یمن بوده و در زمینه هایی صرف می شود که درحمایت از اقتصاد ملی نیست، تلاش امریکا برای سلطه بر اقتصاد یمن، امریکا برای سلطه بر اقتصاد یمن تلاش می کند و این مساله، در سیاست های اقتصادی که نظام یمن را به سمت آن سوق داد، مشخص بود، با وجود اینکه دراصل سیاستی بد بود، سوء استفاده امریکایی ها از رسانه ها نیز با هدف تخریب وجهه کسانی بود که در مقابله با سلطه طلبی امریکا می ایستادند.

الحوثی یادآورشد: آمریکا در سیاستهایش نسبت به کشورهای ما فقط به منافع اسرائیل فکر می کند، آمریکا تمام امت اعم از مسئول، شهروند و اقشار مردم را هدف قرار داده است.

رهبرانصارالله یمن با اشاره به تلاش های آمریکا برای سلطه بر رسانه های یمن از جمله رسانه های رسمی این کشور خاطرنشان کرد: رسانه های رسمی، فعالیت های ویرانگر امریکا را به گونه ای معرفی می کند که گویی به نفع کشور است، امریکایی ها برای احیا و برقراری همزیستی در ملت یمن هیچ تلاشی نکردند، همزیستی که اصلی ثابت درمیان ملت یمن بود، فقط به علت دخالت های خارجی آسیب دید، آمریکا تلاش کرد دو گروه را به عنوان نهادهای اسلامی تشکیل دهد، تکفیریها و مروجان اندیشه تسلیم، آمریکا در سیاستهایش نسبت به کشور ما فقط به منافع اسرائیل فکر می کند، آنها کوشیدند با قرآن کریم مبارزه کنند و آیات مربوط به جهاد و تقویت روحیه استقلال در امت را از دروس آموزشی حذف کنند، کوشیدند با سیطره بر شیوه های آموزشی، فرهنگی و معلمین، آنان را در مسیر تحقق اهداف آمریکا قرار دهند.

وی تاکید کرد: آمریکا هرگز برای ایجاد همزیستی در امت ما نکوشید چرا که همزیستی در امت از ابتدا وجود داشت و این دخالتهای آمریکا بود که آن را ویران کرد، آمریکا با برقراری رابطه با گروههای سیاسی یمن کوشیدند آنان را برای نزدیک شدن واسنگتن به جان یکدیگر بیندازند، حزب اصلاح و حزب کنگره برای سیطره بر یکدیگر از آمریکا کمک می خواستند و حتی امتیازاتی دادند که حاکمیت ملی و هویت ایمانی را مخدوش کرد.

پربیننده ترین خبرها