بعد از کنار زدن عمو و پدر زنش .. نگرانی های بن سلمان پایانی ندارد!

بعد از کنار زدن عمو و پدر زنش .. نگرانی های بن سلمان پایانی ندارد!
چهارشنبه 20 اسفند 1399 - 21:35

اخلاق و رفتارهای ولیعهد سعودی، شباهت عجیبی به رفتارهای صدام دارد و تنها تفاوت میان این دو، این است که صدام هرکاری را که میخواست به دور از دوربین های تلفن های همراه و شبکه های ماهواره ای و شبکه های اجتماعی انجام می داد، این درحالیست که همه کارهای بن سلمان تحت نظر است، با وجود اینکه 80 درصد از رسانه های دیداری وشنیداری جهان عرب با پول های وی اداره می شود و سایت ها و شبکه های اجتماعی و شبکه های ماهواره ای شبانه روز به تقدیر وی مشغولند و تلاش می کنند تا وجهه وی را ترمیم کرده و شخصیت وی را شخصیتی حکیم و با تدبیر و باهوش ودارای سعه صدر جلوه دهند.

العالم - كشكول

صدام پس از غصب جایگاه ریاست جمهوری از "احمد حسن البکر" ، زمان زیادی طول نکشید که وی و همه فرزندانش را کشت و با کشته شدن البکر، خانواده وی نابود شد و به این حد هم اکتفا نکرد، بلکه همه طرفداران و کسانی را که با وی ابراز همدردی کرده بودند، تحت تعقیب قرار داد یا به قتل رساند و به همین روال ادامه دارد. تا جائیکه از مسئولان قومی و منطقه ای حزب منحله بعث، جز به تعداد انگشت های دست باقی نماند و همه را به بهانه های مختلف نابود کرد تا اینکه نوبت به خانواده و نزدیکانش رسید که از آنان، پسر خاله اش و عدنان خیرالله برادر همسرش را کشت و همین طور کامل حسین و صدام حسین دامادهایش یعنی همسران رغد و رنا را کشت و پسرش عدی را زندانی کرد ونزدیک بود وی را به علت ماجرای مخالفت با ازدواج پدرش با سمیره الشابندر بکشد.

اما حماقت صدام ، وصف ناشدنی است و نمی توان آن را درچند مورد محدود خلاصه کرد، از جمله کارهای احمقانه وی می توان به حمله به جمهوری اسلامی ایران، اشغال کویت و حمله شیمیایی و کشتن صدها هزار تن از اهالی مرکز و جنوب کشور در جریان انتفاضه شعبانیه و عربی کردن مناطق کردنشین و خشک کردن هورها به بهانه تعقیب مخالفانش و اخراج صدها هزار عراقی و رها کردن آنان با پای برهنه در مرزهای عراق با ایران به بهانه ایرانی الاصل بودن آنان با وجود اینکه همه آنان دارای مدارک شناسایی بودند که ثابت می کرد تابعیت عراقی دارند، صدام فرزندان آن ها را زندانی کرد که تعداد آنان بیش از بیست هزار جوان بین 18 تا 30 سال بود، وی همه را در سال های دهه هشتاد قرن گذشته اعدام کرد.

به نظر می رسد که صدام ظالم به الگویی برای بن سلمان تبدیل شده است که دوران ولیعهدی خود را با حمله به یمن آغاز کرد، چند روز دیگر وارد هفتمین سال خود می شود و قطر را محاصره کرد و تلاش کرد تا این کشور را اشغال کند، وی به اشغال کویت تهدید کرد و سعد الحریری نخست وزیر لبنان را به گروگان گرفت و وی را درحالیکه در ریاض بود، مجبور به استعفا کرد و صدها تن از شاهزادگان سعودی را که با ولیعهدی وی مخالف بودند، زندانی کرد. در میان این شاهزادگان، چند نفر از پسر عموهای وی نیز بودند که همه از او بزرگتر هستند و آن ها را مورد شکنجه قرار داد و در میان آنها عمویش احمد بن عبدالعزیز و پسر عمویش محمد بن نایف و برخی از تاجران نیز بودند که در دوستی آن ها با خودش تردید کرده یا کسانی که بی طرف بودند.

به نظر می رسد که خشم، ترس و نگرانی بن سلمان هر روز بیشتر می شود و حتی مشهور بن عبدالعزیز آل سعود پدر همسرش ساره را نیز شامل شده است.

صفحه "الرادع القطری" در تویتر در این باره نوشت: بن سلمان، مشهور که عمویش نیز هست را به اتهام دیدار با یک مسئول امنیتی بلندپایه آمریکایی و عدم اعلام آن به وی، بازداشت کرده و تحت حصر خانگی قرار داده است.

این منبع ادامه داد که بر اساس قوانین سعودی، حکومت در این کشور میان فرزندان عبدالعزیز، بنیانگذار عربستان سعودی تا زمان مرگ موروثی است و پس از آن به نوه هایش خواهد رسید که تا امروز 5 شاهزاده از فرزندان عبدالعزیز به نام های ممدوح، احمد، عبدالآله، مشهور و مقرن زنده اند و همگی از ملک سلمان کوچکترند.

روشن است که بن سلمان از توطئه عموها و پسرعموهایش و دولت بایدن برای برکناری می ترسد که به همین دلیل، قراردادن مشهور 80 ساله تحت حصر خانگی، نشانه ای روشن از بی اعتمادی بن سلمان حتی به نزدیکانش است.

به همین دلیل عجیب نیست که روزی بشنویم بن سلمان حتی همسرش ساره را تحت حصر خانگی قرار داده و مانع ارتباطش با جهان خارج شده است همانگونه که با عموها و پسرعموهایش چنین کرده است.

حسین مقصود

پربیننده ترین خبرها