نگرانی هم پیمانان دمشق از حمله شیمیایی تروریستها علیه مردم سوریه

نگرانی هم پیمانان دمشق از حمله شیمیایی تروریستها علیه مردم سوریه
چهارشنبه 20 اسفند 1399 - 22:01

هیچ چیزی به اندازه سلاح های کشتار جمعی شیمیایی شبه نظامیان تحت حمایت غرب در سوریه ، موجب دغدغه خاطر و نگرانی هم پیمانان دمشق در بحران سوریه نیست.

العالم درگوشی

وزارت دفاع روسیه از طرح گروه تروریستی جبهه النصره که عناصر آن درمنطقه کاهش تنش در ادلب و برخی از مناطق حومه مستقر هستند، برای استفاده از سلاح شیمیایی با اهداف تحریک آمیز خبر داد.

طبق اعلام وزارت دفاع روسیه ، عناصر مسلح درحال برنامه ریزی برای اجرای حمله شیمیایی در تاسیساتی در ریف لاذقیه شمالی با هدف متهم کردن ارتش سوریه به دست داشتن دراین حمله هستند.

طرح های کشورهای حامی گروه های تروریستی در سوریه، اقتضا می کند عناصر مسلح در استان هایی که در آن جا هستند، فعالیت دائم داشته باشند تا تهدیدی برای امنیت ملی سوریه باشند و این مساله منعکس کننده واقعیت مملو از خطر است که این واقعیت، خوشایند ایران و روسیه نیست. زیرا ایران و روسیه راه ها را به روی راه کارهای برخی پایتخت های غربی و عوامل ان ها درمنطقه بسته اند.

نگرانی همپیمانان دمشق به خاطر افتادن سلاح گروههای ترویست در دست گروه تروریستی وهابی داعش است که حتی دانش استفاده از آن را نمی داند.
مسکو و تهران معتقدند تسلیحات شیمیایی جان افراد بی گناه را تهدید می کند و امکان دارد همان سناریوی سال 2013 که به خاطر سکوت جامعه جهانی، شمار زیادی جان خود را از دست دادند، مجددا تکرار شود.

به همین دلیل سوریه از پیامدهای فشار غرب برای استمرار جنگ علیه در این کشور به ویژه به خاطر دستاوردهای سیاسی و نظامی دمشق برای غیرنظامیان نگران است.

سوریه امیدوار است گروههای تروریستی اقدام به ماجراجویی شیمیایی در این کشور نکنند چرا که نتایج استفاده از آن در جنگ جهانی اول، جنگ صدام علیه جمهوری اسلامی ایران و استفاده رژیم بعثی عراق علیه کردهای حلبچه در اواخر دهه هشتاد قرن بیستم ثابت شده است.

پربیننده ترین خبرها