بهره برداری انتخاباتی نتانیاهو از جسد کوهین!

بهره برداری انتخاباتی نتانیاهو از جسد کوهین!
پنج‌شنبه 21 اسفند 1399 - 12:59

 درقاموس سیاستمداران رژیم صهیونیستی، حقیقت و صداقت، زمانی که پای فریبکاری رژیم و رهبرانش در میان است و سیستم اطلاعاتی رژیم در صدد تثبیت آن در اذهان برخی است، هیچ اهمیتی ندارد.

العالمتحلیل روز

به راستی تصویر وهمی خلاف واقعیتی که رژیم در صدد تبلیغ آن است بر قدرت غیر واقعی اش تمرکز دارد به گونه ای که شبکه اسرائیلی i24NEWS به نقل از نتانیاهو در گفت و گو با این شبکه اظهار داشته بود : فرایند جستجو برای یافتن جسد کوهین در سوریه این روزها ادامه دارد .

این شبکه به اختلافات سوریه و روسیه درباره بهایی که رژیم صهیونیستی باید در برابر هر گونه اطلاعات بیشتر به جاسوس اسرائیلی بدهد،اشاره کرد . به ادعای آنان باراک رافید خبرنگار سیاسی پایگاه عبری والا چندی پیش گفته بود: دفتر نتانیاهو خبر انتقال وسایل شخصی کوهین توسط سوریه را نادرست توصیف کرده است.

گفتنی است این خبرها فقط نمایشنامه جدید بنیامین نتانیاهو پس از مانورهای زشت عادی سازی در چند ماه گذشته با چند کشور عربی به ویژه پس از اعلام نتانیاهو برای سفر به برخی از کشورهای خلیج فارس همزمان با نزدیک شدن به زمان انتخابات در رژیم است که تعیین کننده آینده سیاسی و جنائی وی است و موجب شده نتانیاهو کوهین را برای کمک از قبرش فرا بخواند زیرا در موضع انتخاباتی و قانونی نخست وزیر ، تردیدی وجود ندارداما تلاش واقعی طرف روسیه برای میانجی گری در عقد معامله مبادله جدید مورد تردید است.

حوادث پیشین نیز تاکید دارد استفاده رسانه ای فریبنده برای آخرین فرایند مبادله ؛ جنگ روانی علیه مردم سوریه است که ممکن است ادامه داشته باشد زیرا اهداف داخلی و خارجی دولت نتانیاهو با این اظهارات مشخص شده است . دروغ واکسن کرونا توسط مقامات صهیونیستی نیز تاکیدی بر این است که دشمن از هر فرصتی برای تاثیر گذاری روانی داخلی و خارجی بر رسانه ها و افکار عمومی استفاده می کند.

بنابراین این مساله ما را وا می دارد نتیجه گیری احتمال وجود معامله تبادل جدیدی یا عدم وجود آن به اظهارات روسیه وابسته است که شاید در این فرایند به عنوان میانجی وارد شود یا یک منبع رسمی سوریه اما بدون آن اطلاعات رسانه های رژیم صهیونیستی هیچ ارزشی ندارد.

نباید فراموش کنیم آینده سیاسی نتانیاهو افزون بر عقب نشینی هم پیمانان منطقه ای وی ، به ویژه پس از تحولات مهم یمن، در داخل با حبس و زندانی شدن مورد تهدید است و از سوی دیگر با احتمال عدم هماهنگی کامل امریکا با مواضع اسرائیل در پرونده هسته ای ایران و حل درگیری فلسطین و اسرائیل روبروست .

این اولین باری نیست که نتانیاهو به دنبال اطلاعاتی درباره جسد کوهین است زیرا در جنگ تحمیلی سوریه ، رژیم با گروههای مسلح و به ویژه پرونده کوهین جاسوس همکاری داشت؛ اولین اطلاعات را نیز پایگاه خبری عبری " ان ار جی" با انتشار تصاویری از اعدام جاسوس اسرائیلی اعلام کرد و گفت گروههای مسلح آن را در اختیارش قرار داده اند.

منذر صفدی معروف به مندی رئیس مرکز دیپلماتیک بین المللی صفدی تاکید کرد: تلاش هایی از طریق تماس با مخالفان سوریه برای دست یافتن بر اطلاعات جدیدی درباره ایلی کوهین و محل دفنش پس از اعدامش در حال انجام است .

منذر صفدی که در تل اویو عامل ارتباط با مخالفان سوریه به شمار می رود ، و مشاور پیشین " ایوب قرا" معاون وزیر همکاری منطقه ای رژیم اسرائیل که نقش خود را در تماس بی وقفه با گروههای مسلح انکار نمی کند نیز گفت :گروههای مسلح به اهمیت این مساله برای رژیم صهیونستی پی برده اند و همه اطلاعاتی که از آنجا می آید به تل اویو منتقل می شود.

با تلاش های سیاسی و نظامی ارتش سوریه برای از بین بردن تروریسم ،نتانیاهو برگه های قمار جدیدی بر میز قمار گذاشته تا با آن بر افکار عمومی را حتی به ضرر مسائل مهم مانند مساله اسرا تاثیر بگذارد که مساله ی مهمی برای اعضای محور مقاومت و سوریه است تا نتانیاهو خود را پشت ناکامی اش پنهان کند و جنگ وی با سایر اعضای تروریست صهیونیستی در آستانه انتخابات همچنان ادامه داشته باشد. این عاملی تعیین کننده برای سرنوشت او است که ایهود اولمرت پیشتر آزمود و این نمایش ها هرگز سودی برایش نخواهد داشت.

حسام زیدان

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها