ادامه پیشروی نیروهای صنعا در شمال و غرب مارب+ ویدئو

پنج‌شنبه 21 اسفند 1399 - 20:44

درگیری های شدید در اطراف شهر مارب همزمان با پیشروی میدانی نیروهای یمنی ادامه دارد. نیروهای صنعا کنترل برخی مواضع راهبردی را به دست گرفتند و در جبهه صرواح پیشروی کردند در حالی که ائتلاف متجاوز سعودی بر شدت حملات هوایی خود علیه مارب و صنعا و دیگر استانهای یمن افزود.

العالم ـ یمن

نبردها در اطراف شهر مارب و بویژه در دو جبهه البلق و الطلعه الحمرا با شدت بسیار ادامه دارد؛ حملات سنگین ائتلاف متجاوز به منظور جلوگیری از پیشروی ارتش و کمیته های مردمی یمن ناکام ماند. تازه ترین اطلاعات حاکی از آن است که نیروهای انصارالله منطقه راهبردی حمه الصید و برخی مواضع دیگر را به کنترل درآوردند و پیشروی های جدیدی در شمال و غرب مارب را به ثبت رساندند.

نیروهای منصور هادی باوجود حمایت و پشتیبانی جنگنده های ائتلاف، خسارتهای بیشماری متحمل شدند. سلطان العراده استاندار مارب که از سوی منصور هادی تعیین شده، اخیرا به کشته شدن 18 هزار نفر و زخمی شدن هزاران تن دیگر از نیروهایشان و پیشروی نیروهای صنعا در سه محور اذعان کرد.

به گفته ناظران، فروپاشی نظامی ائتلاف سعودی سبب شد تا به صورت جنون آمیز بر شدت حملات خود علیه مارب و صنعا و صعده و ذمار و دیگر شهرها بیفزاید. سفر ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف به مارب نیز در راستای روحیه بخشی به نیروهای ائتلاف است.

صنعا اما تاکید کرد که هرگونه حملات از سوی ائتلاف را با هدف گرفتن عمق خاک سعودی پاسخ خواهد داد.

پربیننده ترین خبرها