حماس: انتخابات در قدس را به جنگ سیاسی علیه اسرائیل تبدیل می‌کنیم

حماس: انتخابات در قدس را به جنگ سیاسی علیه اسرائیل تبدیل می‌کنیم
جمعه 22 اسفند 1399 - 11:49

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفت که باید انتخابات در قدس برگزار شود و رژیم صهیونیستی نیز حق ندارد که در این مسئله مداخله کند.

العالم - فلسطین اشغالی

«خلیل حیه» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس فلسطین گفت که این جنبش برای شرکت در انتخابات این کشور، با گامهای محکم حرکت می‌کند.

حیه در گفت‌وگو با روزنامه «القدس» گفت که حماس آماده ارائه لیست ملی واحد است که شامل گسترده‌ترین طیف فلسطینی باشد.

وی تصریح کرد، منفعت ملی، تشکیل حکومت وحدت پس از انتخابات را اقتضا می‌کند؛ حکومتی که همه گروههای فلسطینی در آن حضور داشته باشند و وظایف خود را در کرانه باختری از جمله قدس انجام دهد.

این مسئول حماس ادامه داد: «برای تقویت اتحاد داخلی و ترمیم نهادهای ملی خود و بازسازی نظام سیاسی فلسطین از رهگذر دموکراسی، خواستار برگزاری انتخابات هستیم».

حیه درباره برگزاری انتخابات در قدس گفت که این مسئله، «یک موضع ملی و موضع جنبش حماس بوده و خط قرمزی است که نمی‌تواند از آن عبور کرد».

وی تأکید کرد: «اگر رژیم صهیونیستی جرأت کرد که درباره این مسئله مداخله کند، ما به عنوان مردم فلسطین باید انتخابات در قدس را به جنگ سیاسی واقعی انتخاباتی علیه اسرائیل تبدیل کنیم».

این رهبر حماس خاطر نشان کرد: «باید توافق کنیم که انتخابات در قدس به بهترین شکل برگزار شود و به هیچ عنوان در این زمینه عقب‌نشینی نخواهیم کرد... باید در برابر اسرائیلی بایستیم... این یک جنگ ملی است».

حیه درباره بازداشت اعضا و رهبران حماس توسط رژیم صهیونیستی هم گفت: «هر کس می‌خواهد پرچم مقاومت را به دست گیرد، باید آماده باشد و جانفشانی کند... ما ملتی هستیم که خواستار حق خود در انتخابات است».

وی در پایان تهدید کرد که اگر رژیم صهیونیستی به مداخله در انتخابات فلسطین اصرار کند، حماس نیز آماده است که در انتخابات آتی این رژیم، وضعیت را برهم بزند.

«محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اواخر دی‌ماه گذشته، موعد برگزاری انتخابات پارلمانی (مجلس قانونگذاری)، ریاستی و شورای ملی را تعیین کرد.

عباس طی حکمی، تأکید کرد که انتخابات پارلمانی در تاریخ ۲۲ ماه مه ۲۰۲۱ (یکم خرداد ۱۴۰۰)، انتخابات ریاستی ۳۱ جولای ( ۹ مرداد ۱۴۰۰) و شورای ملی ۳۱ آگوست (۹ شهریور) برگزار خواهد شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها