زخمی شدن ۲ فلسطینی در تیراندازی نظامیان صهیونیست

زخمی شدن ۲ فلسطینی در تیراندازی نظامیان صهیونیست
يکشنبه 24 اسفند 1399 - 11:24

دو جوان فلسطینی در تلاش برای دفع حمله شهرک‌نشین‌ها به منزل یک فلسطینی در شمال کرانه باختری، به دلیل تیراندازی سربازان ارتش رژیم صهیونیستی زخمی شدند.

العالم - فلسطین اشغالی

به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، بلال عید، هماهنگ‌کننده کمیته مردمی مقاومت در برابر شهرک‌سازی‌ها در شهرک بورین واقع در جنوب شهر نابلس اظهار کرد: دو جوان در اثر تیراندازی با گلوله جنگی زخمی شدند که جراحت یکی از آنها خطرناک بوده و جراحت دیگری متوسط است، هر دو به بیمارستان "رفیدیا" در نابلس منتقل شدند.

بلال عید در ادامه گفت: این دو جوان در جریان مقابله ده‌ها فلسطینی با تعدادی از شهرک‌نشین‌های "جفعات رونین" در شرق شهرک زخمی شدند، شهرک‌نشین‌ها به یک منزل فلسطینی در دست ساخت یورش برده و بخش‌هایی از آن را تخریب کردند.

هماهنگ‌کننده کمیته مردمی مقاومت در برابر شهرک‌سازی‌ها افزود: این خانه در منطقه شرقی شهرک واقع است و هر بار که مالک اقدامی برای ساخت آن انجام می‌دهد، شهرک‌نشین‌ها به آنجا حمله کرده و هر چه ساخته شده را تخریب می‌کنند.

این مسؤول فلسطینی در ادامه گفت: زمانی که شهرک‌نشین‌ها به خانه این فلسطینی حمله کردند، ارتش رژیم صهیونیستی در محل حضور نداشت اما پس از تجمع فلسطینی‌ها در محل حاضر شده و به شدت به سمت آنها تیراندازی کرد که به زخمی شدن این دو جوان منجر شد.

عید ادامه داد: ارتش رژم اشغالگر از گلوله‌های جنگی، بمب‌های صوتی و گاز اشک‌آور برای متفرق کردن فلسطینی‌ها استفاده کرد اما در برابر شهرک‌نشین‌هایی که دارایی‌های شهروندان فلسطینی‌ را تخریب کردند، هیچ اقدامی نکرد.

پیشتر شاهدان عینی گزارش دادند، گروهی از شهرک‌نشین‌ها به اعضای یک خانواده فلسطینی در منطقه مسافر یطا واقع در جنوب کرانه باختری حمله کرده، شیشه خودروی آنها را شکسته و با سنگ و باتوم آنها را زدند که در نتیجه آن پدر و مادر خانواده زخمی شده و کودکان آنها وحشت زده شدند.

عصر شنبه نیز شهرک‌نشین‌ها به منازل فلسطینی واقع در روستای التوانه در شرق شهرک یطا در جنوب الخلیل حمله‌ور شدند.

طبق آمارهای فلسطین و رژیم صهیونیستی، ۶۵۰ هزار شهرک‌نشین در ۱۶۴ شهرک‌ و ۱۲۴ کانون واقع در کرانه باختری و قدس اشغالی ساکن هستند.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها